måndag 16 maj 2011

En jobb(ig) dag

Gomorron. Uppe sedan långt före tuppen (4.30). Började jobba kl 5. Jag kommer att bli klar till deadline kl 10. Om jag inte somnar med näsan i tangentbordet förståss... Igår blev det 11 h jobb och jag var fullständigt blåst i skallen och slut i kroppen när jag slutade. Tog en liten paus vid lunchtid och handlade på Maxi. Tyvärr ingen promenad dit, då jag skulle handla saker som vägde lite.

Precis när jag satte nyckeln i låset ringde ägaren, som jobbade med saker jag skickade till honom, och sa att han hade problem med brandväggen. Det var bara att sticka ner till jobbet och starta om den. Tyvärr hjälpte inte det. Efter intagen lunch fortsatte jag igen, och höll på till 17-tiden. Då kom pappa och Marita, och vi åkte och röstade. Hemma igen en kvart senare och fortsatte jobba till 19, då jag kraschade på soffan. Somnade och sov en timme, var uppe en liten stund till och somnade sedan (i sängen) strax före 22.

Ingen vila alls denna helgen alltså, med 18 h jobb, men förhoppingsvis skall det bli lite mer av den varan efter dagens deadline. Jag har fortfarande väldigt mycket att göra, men inte så här mycket. Som tur är vet jag att det är så här varje maj, och jag är mentalt förberedd på det, annars skulle det vara skitjobbigt.

Det blev inte många steg igår heller, men jag skall ta igen det i veckan. Jag hade små planer på att ställa mig på gåbandet när jag jobbat klart för kvällen, men jag orkade helt enkelt inte. Det var bara horisontalläge som gällde då.

Hoppas ni hade en trevlig helg i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar