söndag 3 juli 2011

Jobbar redan...

Gomorron. Vaknade helt utsövd vid 6 och satte nästan direkt igång med att jobba. Jag har mycket att göra idag, och vill inte att hela dagen går innan jag har gjort allt. Igår började jag inte jobba förrän sent på eftermiddagen, det var lite dumt.

Det blev ändrade planer när syster Åsa ringde på förmiddagen och berättade att de fortfarande låg på Östra sjukhuset med Vincent. Jag hade sagt tidigare i veckan, att om de fortfarande låg inne på lördagen, så skulle jag komma och avlösa en liten stud, och vara lite sällskap. Johannes var tvungen att jobba, så Åsa satt där alldeles själv. Jag stack hemifrån vid 12 och åkte förbi ett thai-ställe och handlade mat till oss. När vi ätit så skickade jag ut henne på en promenad medans jag satt hos Vincent.

På vägen hem åkte jag förbi Netto och handlade bland annat en "bubbelpistol" till Vincent. Han har ju en "bubbelmaskin" som han leker med när han är här, han verkligen älskar den, så jag misstänker att en bubbelpistol kommer att gå hem :) Han får få den nästa gång han kommer hit, han kommer nog inte med på kalaset i övermorgon. Sen åkte jag vidare till Plantagen där jag köpte 4 Margueriter och 10 l lecakulor. Äntligen kunde jag plantera i den nya utekrukan jag köpte när jag var på IKEA med Ulrika. Det blev fint även om plantorna är små nu, men de växer nog snart till sig.



Sen jobbade jag i 3 h till klockan 20, då orkade jag inte mer.

Idag skall jag gå till Maxi och handla lite inför kalaset, samt göra en mycket behövlig röjning innan städerskan kommer i morgon. I mitt jobb är jag väldigt noggrann och petig, men hemma kan det ibland se ut som en bomb har slått ner. Jag blir så trött på mig själv när jag stökar ner så... Himla skönt att städerskan kommer en dag före kalaset i alla fall, så länge skall jag nog kunna hålla ordning :)

Ha en skön söndag!

2 kommentarer:

  1. Blev jättefint med de vita glada blommorna i den vackra blåa krukan.
    Hoppas Vincent snart kryar på sig

    KRAM från mig

    SvaraRadera
  2. Halloj och skeppohoj!

    Hoppas allt är väl... fina blommor har du fixat. Syns snart!

    Kati

    SvaraRadera