lördag 20 augusti 2011

Haleluja?

Gomorron. Vaknade vid 5 men tänkte jag skulle sova lite till. Det gick dock inte så bra, för Cornelia psykade mig genom att sitta på golvet och bara stirra på mig. Helt stilla och tyst, bara stirrande. Jag gick upp istället. Stel är jag idag, var och tränade på gymmet igår för första gången på 2 månader. Gott-ont kallar jag det, en himla skön känsla trots att det gör ont.

Jag tog alltså ledigt efter lunch igår, gick hem och åt lunch och packade träningsväskan med både träningskläder och simsaker. Jag pratade med tjejen i receptionen angående min gratis PT-timme, men hon bad att få återkomma när hon pratat med PT:n. Jag gick in och körde lite uppvärmning på gåbandet och sittcykeln och sen körde jag lite maskiner. Några lyckades jag lista ut hur de funkade, andra visste jag redan (de som ingick i mitt förra program). Jag var INTE inne i viktrummet (där 90 % av mitt program var innan), det var flera muskelknuttar där som körde hårt. När jag var färdigtränad gick jag in i simhallen. OJ. Där var det folk. Ungar i hundratal. Har de inte börjat skolan än? Eller hade de slutat för dagen? Jag var väldigt tacksam för boken i öronen och simmade 40 minuter.

Det var himla skönt att inte behöva stressa. Träning + simning efter jobbet gör ju att hela kvällen försvinner, men nu var jag hemma samma tid som jag brukar en normal arbetsdag; 16.40. Så här skulle man ha det varje fredag! Drömma går ju...

När jag ställde mig på vågen idag så blev jag glad. Om det nu är fett, vatten eller något annat som lämnat kroppen bryr jag mig inte så mycket om, något är det i alla fall som har lämnat mig :) -1,0 kg sedan förra lördagen och jag säger ett försiktigt Haleluja. Frågetecknet i rubriken är ju för att jag fortfarande inte känner mig 100 % säker på att detta kilo har lämnat mig för gott... Jag är ju så van vid att stå still så jag vågar ännu inte ropa Hej. Jag tycker inte att jag har gjort så mycket annorlunda denna veckan än andra veckor, så jag vet inte varför det är ett minus nu. Kanske min inställning? Vi får se om det fortsätter, jag vågar som sagt inte ropa Hej ännu.

Norea, du föreslog en ny våg som mäter både det ena och det andra. Känner inte att jag vill köpa en ny våg just nu, då denna jag har är ganska ny... Klarar mig med den jag har ett tag till.

Kommer ni ihåg Bollkryssen jag köpte? De sa på Plantagen att den var vit, men någon trodde i kommentaren att den var gul (jag hade velat ha gul). Nu kan jag konstatera att den är vit. Den är fin ändå :)


Vad händer i helgen? Idag vet jag inte, kanske sticker jag bort till Åby igen, kanske inte. Eller tar en promenad. Allt beror på vädret. Just nu är det väldigt grått och tråkigt ute. I morgon skall vi alla på kalas till systersonen Vincent. Han fyllde 12 i slutet av juni, men mådde inte bra då så det blev inget kalas. Bortsett från detta har jag alltså inga planer.

Tack för kommentarerna om att jag var fin på bilden i förra inlägget. De värmde!
Ha en skön lördag!

7 kommentarer:

  1. grattis till vågen.
    vacker bollchrys!

    SvaraRadera
  2. Tjingeling svägerskan!

    Snygging där... jag tyckte du var jättefin i din instoppade top och koftan!

    Grattis till 1 kg ned!

    Keep on going! Vi skall lyckas!

    Jag tränar numera som en liten gris... mycket alltså men vågen... tja, den stor still men inte mätningen.

    Ha det bra!

    Kati

    SvaraRadera
  3. Tjollahopp tjolahej! GRATTIS till ditt minus! Keep up the good work, nu lossnar det!
    Efter att knappt ha sneglat på en dator sen i fredags kväll ska jag nu läsa ikapp här.

    Kram o suuug på karamellen!

    SvaraRadera
  4. Grattis till vågen.
    Jag ber om ursäkt för att jag inte kommenterat men jag är dålig på att göra det.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till ditt minus kilo, bra jobbat. Förlåt, jag har varit dålig på att kommentera ett tag nu. Beror nog främst på operationen och den jobbiga smärtan efteråt :(
    Vad duktig du är med din träning, jag blir alltid lite peppad att börja själv när jag läser om din träning :) Kram

    SvaraRadera
  6. Härligt, bra jobbat Lena!!!! Hoppas allt är bra annars, är dålig på att läsa bloggar och skriva på min egen, vill ha flera timmar på dygnet! =)
    Kram och kämpa på!!!
    Theresa / mammaT

    SvaraRadera
  7. Heja dig!!!

    Förstår att du blir sur på oss som är tysta i församlingen - klart att man ska uppmuntra sådana finfina framsteg!

    Lovar bot och bättring,

    Carin.

    SvaraRadera