fredag 19 augusti 2011

Lite modig

Gomorron. Vaknar efter halva natten på soffan, då jag vaknade kl 1 och var genomsvett. Jag har slutat att sova med takfläkten på eftersom jag tänkte att det nu var höst, men jag får nog ha den på igen. Spenderade resten av natten i soffan.

Fredag idag! Härligt. Om ingenting oförutsett inträffar så tar jag ledigt efter lunch idag. Bara för att. :) Nä, tänkte sticka iväg och träna och slippa stressa och vara trött. Funkar det så funkar det, men det beror på hur mycket det är på jobbet. Jag har i alla fall annonserat mina avsikter och fått OK, så får vi se hur det blir.

Igår var jag lite modig. En av sakerna som jag drömmer om när jag blir smal är att kunna ha tröjor nedstoppade i byxorna utan att skämmas. Man kan ju inte ha det när man har en jättemage, tycker i alla fall inte jag. Igår hade jag på mig min nya kofta som jag köpte på Ullared, och då blev det så här.


Usch, tycker inte om bilden, jag tycker jag ser ut som en tunna, men det var inte det jag ville visa. Jag ville visa att jag vågade ha t-shirten instoppad under den korta tröjan. Visst, det var lite "obehagligt" och ovant, men det gick.

På tal om vikten så har jag nu börjat väga mig varenda dag. Jag är så nyfiken av mig. Jag har ju den senaste tiden bara vägt mig en gång i månaden, så jag vet inte hur mycket vikten har hoppat upp och ner under tiden jag inte vägt mig. Men idag så väger jag 0,6 kg mindre än i lördags. Kan det vara att det diffar så mycket? Eller har vågen börjat röra på sig? Jag vågar knappt hoppas... och jag vågar knappt skriva det här då jag kan "jinxa" det hela. Ni kan väl hålla tummarna i alla fall? Jag skall återgå till att väga mig en gång i veckan, jag lovar!

Jag kan förresten meddela att jag har en knäpp katt, om någon nu hade missat det. Igår åt jag min nya form av fast food, d.v.s. en burk med Abbas tonfisk med smak och lite, lite pasta. Igår blev det med smak av röd curry, den har jag inte provat tidigare. Dock blev jag väldigt besviken på den, för det var bara 37 % tonfisk i den, i de andra smakerna är det uppemot 65 %. I vilket fall som helst så är jag inte så förtjust i majs, och det var några bitar minimajs i. De lät jag ligga kvar i skålen, tillsammans med lite sås. Cornelia slukade alltihop. Har ni någonsin hört talas om en katt som gillar röd curry eller minimajs?? Hon kände väl lukten av tonfisk (som hon inte får äta pga att det är protein) och åt det andra därför (det var ingen tonfisk kvar i skålen). Knäpp katt! Jag kan förresten rekommendera den med smak av grillad paprika, den är jättegod!


En burk (185 g) innehåller 120 g tonfisk. Bra proteintillskott och verkligen snabbmat om man inte har tid eller lust att göra något annat. Inte mycket kalorier heller, tror det var 120 kcal/100 g.

Ha en bra fredag!!

5 kommentarer:

  1. Snygg kofta. Och det ser inte tokigt ut med instoppat. Men förstår att det är ovant. :-)
    Ibland är det bättre att ha instoppat isället för att låta tröjan hänga ner,då ser man ännu större ut. Vet av egen erfarenhet. :-)

    Ha en bra fredag och hoppas du kommer iväg tidigare.

    Kramis

    SvaraRadera
  2. Nej men du, du är jättefin. och det säger jag banne mig inte för vara snäll.
    Tror du mer ovan med att ha tröjan instoppad. Du är jättefin.
    Hoppas du får en bra fedag.
    Kram från en förkyld Anna

    SvaraRadera
  3. Du ser jättefin ut!
    Modigt av dig och det passar dig. Benen ser längre ut, magen tänker man inte på och dina proportioner kommer fram.

    Trevlig helg!
    (från en som nästan aldrig kommenterar)

    SvaraRadera
  4. Köp en våg som även mäter vatten, fett och muskler, så ser du att det är oftast andelen vatten i kroppen som gör "den stora diffen" som man bara ser i kg på vanliga vågar.
    Jag har denna och jag är nöjd med den http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2052725

    Du passar så jättebra i den outfiten och du är skitsnygg i utsläppt hår, har sagt det förr!

    SvaraRadera
  5. edit, klickade iväg kommentaren lite väl snabbt-
    angående impedansvågen-
    ...men du ser ju då lätt oxå om andelen fett gått ned...vilket man vill såklart och att muskelmassan ökar! Då gör det ju inget om vågen står still o man blir inte lika deppig om den inte rör sig så mycket i kg.
    Det finns säkert bättre o finare vågar än denna, men helt ok tycker jag.

    SvaraRadera