onsdag 10 augusti 2011

Nu är det höst på riktigt

Gomorron. Har vaknat flera gånger i natt av ovädret, men det är upphåll när jag väl går upp strax efter halv 7. Himlen är grå, så jag bestämmer mig för att simma ikväll istället. Det är ju onsdag = vuxenkväll i poolen efter kl 17. Usch, det känns inte som om vi fick någon riktig sommar i år. Det har ju endast varit några dagar då det har varit bra väder. Ni vet så där så att man kan sitta ute på altanen och äta frukost. Inte en enda gång har jag gjort det på semestern. De få bra dagarna har jag haft någon aktivitet inplanerad, och då ätit frukost mycket tidigare eller inte hemma.

Ett annat säkert hösttecken är när Margueriterna på framsidan byts ut mot en Bollkryss. Det skedde igår.


Den brukar vara gul, men jag tror att denna är vit, de hade inga gula kvar. Skall fota den om några dagar igen då den har slått ut, den brukar vara så fin då. Men det är sorgligt att plantera den, det är verkligen hej då till sommaren. Det känns som om jag har blivit snuvad på sommaren i år... På östkusten verkar det ha varit mycket bättre väder, här på västkusten har det varit skit.

Annars igår så var jag borta på KappAhl, fick SMS om halva reapriset och 25 % på ytterligare en vara. Kollade igenom hela reautbudet, men hittade inte någonting. Däremot var jag tvungen att inse att det nog inte blir någon Ullaredsresa av, så jag var tvungen att köpa mig en ny BH. Egentligen behöver jag fler, men det finns fortfarande lite hopp kvar och det känns helt tokigt att betala 249 kr för en BH som jag vet att jag kan få exakt samma märke och modell av på Ullared för ca 80 kr. Sen köpte jag också såna där skit-osexiga hålla-in-allt-trosor som går upp till halsmandlarna (nästan...). Känner mig så fruktansvärt obekväm med min feta äckliga övermage att jag behöver något när jag vill känna mig lite fin. Jag köpte ju flera plagg tillsammans med syrran i våras som sitter lite tajtare, men jag använder dem inte för jag hatar verkligen min övermage. Kanske kan jag använda dem om jag har på dessa hålla-in-trosor. Jag kommer säkert att dö av värmeslag när jag har dem på mig, men magen dallrar inte lika mycket i alla fall...

Inget mer självförakt nu, det är ju deprimerande.

Idag blir det röja av, det ser för jäkligt ut här hemma... står inte ut längre. Undrar så om jag skulle vara annorlunda om jag bodde ihop med någon. Antagligen, nu är det ju bara jag som "lider". Lite stök är OK, men sen kommer det till en gräns när jag inte står ut längre. Det är inte så att det är skitigt eller snuskigt, nej då, det är mest det att jag har förmågan att släppa allt där jag står. Sen går jag därifrån och gör något annat. Bänkarna i köket är fulla med sånt som inte skall ligga där, vilket innebär att det blir trångt när jag behöver använda bänkarna till det de skall vara till... Ni fattar va?

Ytterligare en sak som gör att jag blir trött på mig själv alltså. Varför håller jag på så här? Bara sabbar för mig? Det är dagens stora fråga. Eller århundradets. Jag är med i en grupp på Facebook för andra GBP-opade, men jag funderar varje dag på om jag skall gå ur eller ej. Blir bara så ledsen när jag läser vad de andra skriver. Just nu fick jag ett mail (man får mail när någon gör ett nytt inlägg) om en tjej som passerat -45 kg, och som undrade om hon skulle klara -50 till 1-årsbesöket i oktober. Blir ju bara lessen när jag läser sånt, fastän jag egentligen borde bli jätteglad för alla andra. Men det är lite svårt att bli glad för alla andra hela tiden, och aldrig för sig själv. Jag VET att det finns andra som står still, de kryper fram ibland, men de skriver inte alls lika ofta. Jag borde kanske starta en grupp för oss som det inte gick lika bra för? Fast det hade väl varit ännu mer deprimerande...

SKÄRPNING! Nu slutar vi detta deprimerande inlägg med ett leende. OK? 3 dagar kvar av semestern, njut av dessa, det är en order från mig till mig. Kommer jag att lyssna? :)

Ha en bra onsdag!

4 kommentarer:

  1. :-S hallå där, jag är också en av dom som det går så JÄVLA trögt för....man undrar varför??!!
    Kramixen på sig

    SvaraRadera
  2. Alla går det inte rakt ner för. Och tyvärr är det många som inte skriver när det inte går "bra". Men det är väl då man behöver det som mest? Skriva av sig och få lite pepp?

    Försök tänka på vad du har åstakommit,
    Stora kramen från mig

    SvaraRadera
  3. Du vet att du inte är ensam om att gå ner lite o långsamt! Men jag förstår att du är ledsen, det är jag med från och till. Det är din blogg så det är klart du får skriva av dig. Men tänk på allt du faktiskt åstadkommit och sträck på dig!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Tack för era peppande ord!! Kram till er alla tre!

    SvaraRadera