söndag 14 augusti 2011

Taskiga sovvanor

Gomorron. Givetvis har jag kommit in i de konstiga sovvanorna som drabbar mig allt som oftast, lagom tills jag skall börja jobba i morgon... Gick och la mig vid 23 igår, det är ju helt OK, men sen vaknade jag kl 3. Var vaken till 4 och sov sedan till halv 8. Det funkar ju inte i morgon när klockan ringer kl 5. Men det hör väl till att vara trött första dagen tillbaka efter semestern? Jag måste i alla fall försöka gå och lägga mig i vettig tid ikväll.

Gårdagen var jätteskön. Nästan hela dagen spenderades på altanen. En kort promenad blev det mitt på dagen, men annars tog jag det väldigt lugnt. Vid 17-tiden satte jag igång med ett storkok, det tog en timme och det blev drygt 4 liter nötfärsgryta. Den blev väldigt god och mycket stark :)

Idag är det grått och det skall regna under dagen. Jag har lite att syssla med här hemma. Framförallt skall jag försöka få tummen ur och göra en Tradera-annons för min gamla dator, eftersom i alla fall jag har fått mail om att man får lägga upp 3 annonser utan provision denna helgen. Skall se om jag inte kan hitta 3 saker jag kan lägga upp. Sen måste jag handla och röja inför städerskan som kommer i morgon också.

I veckan som kommer skall jag se till att boka in en tid med en PT på gymmet. Fick ett mail för någon vecka sedan om att jag fick en timme. Jag har ju fått ett program av dem, men jag vantrivs så med det så det blir att jag inte går dit alls. 90 % av alla övningar jag skall göra är inne i viktrummet, och där känner jag mig inte hemma. Det är massa speglar och muskelknuttar som står där med sina 40 kg-vikter och flexar. Där kommer plufsiga jag i mina fula kläder och tar upp 1 kg-vikter. Jag passar inte in där! Istället vill jag ha ett program som bara har med maskinerna att göra. Där känner jag mig mer hemma. Det är väl inte säkert att jag får en tid denna veckan, men jag skall boka en i alla fall.

Sen skall jag förhoppningsvis gå på bio med lillasyster och se Harry Potter, den sista delen. Annars räcker det nog med att börja jobba, misstänker att jag kommer att vara trött på kvällarna :)

Jag tycker att jag har skött min mat ganska bra under semestern. Inte 100 % bra, men man kan missköta maten på 2 sätt. Del genom att äta massa onyttigt och fel, och där tycker jag att jag har skött mig förvånansvärt bra. Men det jag däremot inte har lyckats så bra med är att hålla mattiderna. Det innebär att jag inte har ätit de 6 gångerna jag skall äta för att må bra, utan kanske 4 gånger ibland och 7 gånger ibland. Jag har helt enkelt ätit när jag varit hungrig istället för enligt klockan. Ni som är opade vet att man inte kan äta när man är hungrig (oftast) för då blir det fel. Man måste äta enligt klockan. I alla fall jag. Mina blodsockerfall kommer så himla fort, men nu har jag ju varit hemma mestadels så jag har kunnat lösa det när jag börjat få känningar. Det skall i alla fall bli skönt att få lite rutiner igen. Nu skall jag verkligen skärpa mig och äta precis det jag skall, så skall vi se om det händer något på vågen. Inte för att jag vet hur jag skall kunna äta så himla annorlunda, men vi får se vad som händer. Jag är så förbannat trött på att den står still. Vågen alltså.

Ha en bra söndag! Vilka går tillbaka till jobbet i morgon som jag?

2 kommentarer:

  1. Jag är hemma en vecka till men maken börjar jobba imorgon igen...o har ågren.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får det bra när du är tillbaka på jobbet igen. Själv började min semester i torsdags, så jag är ledig i tre veckor till =)
    Hittade precis till din blogg, intressant att få ta del av din viktresa och ditt liv.
    Jenny

    SvaraRadera