fredag 30 mars 2012

Ingen dator...

Gomorron. Skriver från telefonen. Datorn vägrar starta. Den fastnar på Samsung-loggan precis i början. Där kan man trycka på F2 för setup eller F4 för recovery. Nada. Jättekul att detta händer en fredag när vår IT-kille är ledig. Not. Vet inte vad jag skall göra nu, har försökt starta den ca 20 ggr...

Gårdagen gick bra. Åt precis som jag skulle. Måste säga att jag allt är lite stolt över mig själv. Klapp på huvudet. Och nej Anna, jag har inte satt orealistiska mål. Mina delmål är 5 kg. Det är det som gäller. Sen får jag se hur det blir när jag kommer längre ner.

Grejen är den att jag faktiskt aldrig varit lägre än ungefär där jag är nu. När jag gick på Xtravaganza fastnade jag här. Efter op fastnade jag på nästan exakt samma vikt. Sen hade jag ju gått upp 1,8 kg och det är exakt vad jag har gått ner nu. Så jag vet faktiskt inte hur det är att väga mindre än vad jag gör nu...

Det är jobbigt att skriva på telefonen trots att jag har en sån där pinne att peta med. Önskar er alla en härlig fredag och inledning på en skön helg. Håll tummarna för att min dator kommer på andra tankar när jag försöker nästa gång...

2 kommentarer:

  1. Dra ur elsladden i några sekunder innan du prövar nästa gång. o
    Och låt den stå när du tryckt på den. Hade liknande fel och då tog det närmare en halvtimme innan datorn sa att den inte kunde starta riktigt och gick till repareringsprogrammet för återställande. Därefter tog det i sin tur länge innan den startade om. Hoppas det fixar sig.
    /Emma H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis innan jag gick hemifrån så märkte jag att min mp3-spelare satt i USB-porten för laddning... Undrade om det var så att datorn vägrade starta pga detta? Startade datorn som direkt gick in i "Samsung Recovery Solution" (så långt kom den inte innan). Hann tyvärr inte testa mer så jag stängde ner. Men det kanske var så enkelt? Strömmen är alltid avstängd när datorn är avstängd (strömbrytare). Funkar det inte så testar jag ditt tips i eftermiddag. Tackar! Hoppas också det fixar sig, vill inte vara utan dator :)

      Radera