tisdag 26 juni 2012

Inte mera vilse!

Gomorron. Solen skiner. Japp. En snabb koll på vädret och...


Kan det verkligen vara sant? Inget regn idag? Det tror jag när jag ser det... :) Igår regnade det i alla fall hela dagen. Jag insåg att jag måste investera i ett par nya regnbyxor, för de jag har är större än tält. Nej, riktigt så illa är det inte, men de är i storlek 48/50 så jag behöver ner ett par storlekar. Regnjackan köpte jag förra året och då satt den som ett korvskinn. Nu är det inga problem med en tunn OCH en tjock tröja under... Det är i alla fall inga problem med vad jag vill ha i födelsedagspresent nästa vecka... presentkort på kläder :)

Jag har funderat fram och tillbaka de senaste dagarna på det här med rytmen mellan proteiner och proteiner+grönsaker. Jag ändrade ju från 1/1 till 4/3, inte för att jag hellre ville köra 4/3 utan för att jag ville chocka kroppen med en rytmändring. Det gjorde ju ingen nytta, och som någon skrev i Facebookgruppen så är det ju bara första veckan man tappar så mycket då man förlorar massa vatten. I vilket fall som helst så trivdes jag väldigt bra med varannandagsprincipen, så bara tanken på att köra 4 dagars proteiner på raken gjorde mig inte glad. Himla opraktiskt också när grönsaksdagarna är slut och grönsakerna inte är det, de är ju inte så fräscha 4 dagar senare. Jag bestämde mig i alla fall för att återgå till 1/1 så nu är det gjort. Velpotta. Men här stannar jag. Det får ta den tid det tar. Jag går ju i alla fall ner även om det är super-långsamt. Men det är ner och inte upp :)

Jag mailade till Santa Maria i söndags och frågade dem om deras marinader. Jag har ju bestämt mig för att det socker som finns i Garlic-marinaden får jag ta, jag tycker det blir så mycket godare med kycklingen marinerad att det fusk som marinaden innebär får vara. Jag frågade alltså om vilken marinad som innehöll minst kolhydrater, samt om hur mycket av själva marinaden som togs upp av kycklingen. Här är deras svar (de svarade på 1 dag, mycket bra svarstid):

Tack för att du hörde av dig till oss. den marinad som innehåller minst kolhydrater är marinad Kyckling. Den innehåller 8,5 gr kolhydrater på 100 gr marinad, därefter kommer marind Garlic på 9,5 gr kolhydrater per 100 gr marinad. Vi kan inte svara på hur mycket marinad som absorberas. Men kolhydrater i denna färdiga rätt måste vara försumbara. Det är mer viktigt vad du äter till denna färdig grillade kyckling.

Bra va? Jag använder marinaden Garlic. Jag tror inte heller att så mycket absorberas. Jag har 2 påsar marinad till 1,9 kg kyckling, och så fyller jag dessutom dessa påsar helt med vatten och blandar ut. Kanske hade man kunnat göra egen marinad, men jag har ingen aning om hur man gör. Jag försökte mig ju på yoghurtmarinad en gång och det var vidrigt. Nä, fortsätter så här. Jag har ju ätit denna kyckling hela tiden nästan, och gått ner ändå.

Igår fick jag hjälp av en kollega att installera ett GPS-program i telefonen, och nu har jag alla hittaut.nu-checkpoints inladdade. Man kunde ladda ner en fil med dessa koordinater. Nu skall jag väl inte behöva gå vilse mer? Vi får se... lyckas nog med det ändå...

Nu skall jag ta hand om ett st skrikande katt. Undrar vad det är hon vill egentligen. Fast just nu vet jag vad hon vill, ha mat, men jag undrar vad det är hon vill annars. T.ex. när hon klockan 2 på natten sitter mitt på sovrumsgolvet och jamar? Hon är ett nattdjur, men det är inte jag!

Ha en bra tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar