måndag 23 juli 2012

Frissan idag

Gomorron. Det är något med mig och klockslaget 5. Det är då min väckarklocka ringer på arbetsdagar. Även idag blev jag väckt, kl 5.03, fast inte av katten, utan av mobilen som talade om för mig att den behövde laddas... Upp och ladda, somna om i soffan till mamma väckte mig kl 8 då hon ringde.

Idag skall jag till frissan. Är lite nervös för jag har aldrig hört talas om stället förut. När jag hade gått ner strax under 10 kg så funderade jag på vad jag skulle kunna få för belöning av mig själv. Klipp/färg/slingor är ju något jag gör varje sommar, så det fick det bli. Köpte en deal via Let's Deal veckan därpå och trodde att jag hade mitt på det torra. Men när jag ringde för att boka tid (detta var 2 veckor före Kristi Himmelfärd om jag inte minns fel, hade tänkt att jag kunde gå den fredagen då jag tagit klämledigt) så skrattade de åt mig och sa att första lediga tiden var den 9 juli. Så jag bokade till idag, min första semesterdag, kl 11 istället. 

Vi får se hur jag ser ut när jag kommer ut därifrån. Jag betalade i alla fall 450 kr för dealen, som skulle vara värd 1.600 kr. Det tycker jag verkar mycket för bara klipp, färg eller sling och styling. Nu vill ju jag ha både färg och slingor, så jag får dessutom lägga emellan. 

Gårdagen gick åt till Tradera. Fy vad det är tråkigt!! Massa kläder som skulle sorteras, strykas, fotograferas och sedan skulle det skrivas textsnuttar. Sen massa saker som skulle fotograferas och skrivas om. Jag skrev i en fil och la upp allt på en gång på kvällen, mycket enklare om alla auktioner går ut ungefär samtidigt. Om någon är intresserad av vad jag lagt upp så har ni länken till min sida här. Jag säljer bland annat en Powerhoop, som skall vara väldigt bra enligt Katarina, hon älskar sin. Min ischiasrygg älskar inte min, så den är helt oanvänd.

Någon gång under eftermiddagen gjorde jag något med min trasiga fot. Jag vet inte hur det gick till, helt plötsligt hade jag bara skitont. Jag gick bara mellan strykbrädan och datorn, så jag vet inte hur... Nu har jag "droppfot" som jag kallar det, d.v.s. jag kan inte lyfta foten för den följer liksom inte med utan bara hänger och gör jätteont. Jag måste hasa med foten. Inte alls roligt. Trodde det skulle gått över i natt, men jag har lika ont som igår. Det får bli moppen in till frissan i stan, för det ligger en bra bit från bussarna. Moppar jag däremot så kommer jag riktigt nära. Inte så kul att sätta på moppehjälmen på ett nyfrissat huvud, men så får det bli.

Pannkakor hann jag steka igår också, och upptäckte då att det var exakt 11 dl mjölk i en literförpackning. Så det blev 5,5 satser av receptet som finns på Dukan-fliken ovan. På TV:n hade jag Mamma Mia, så jag sjöng och dansade (på stället eftersom foten gjorde ont) för fulla muggar. Undrar hur det såg ut utifrån... Klarar inte att se Mamma Mia på svensk TV då jag blir skogstokig på den svenska textningen, men jag såg inte textningen från köket :)

Nu skall jag bara fundera ut hur jag skall lösa det med lunch och mellis idag. Lunchen borde jag äta när jag sitter i friss-stolen, men det går ju inte. Och bara proteindag idag, så jag kan inte köpa en sallad på stan. Får äta ett kraftigare mellanmål precis innan och sen lunch efteråt. 2 h brukar det väl ta hos frissan? 

Ha en bra måndag!!

4 kommentarer:

  1. Hoppas det löste sig med maten =)

    SvaraRadera
  2. vad du är duktig!
    du måste visa nya frillan här. så nyfiken :)
    kram från dalsland//

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den visade jag ju på facebook igår... ;-)

      Radera