torsdag 26 juli 2012

Hjärnsläpp

Gomorron. Vad gör jag uppe nu? Jo, jag fick lite hjärnsläpp för 2 veckor sedan när jag var hos naprapaten sist. Glömde av att jag har semester denna veckan och bokade tid kl 7 som vanligt... När jag kom på det så blev det inte av att jag ändrade och nu sitter jag här och skall snart åka.

Gårdagen var VARM. Det var ändå ganska behagligt klimat på bussen, som tack och lov inte var ens halvfylld. Det slog mig när jag stod på Mölndals station och väntade på den, att jag skulle gå på på sista hållplatsen före Ullared. Kunde blivit knepigt med sittplatser, men som sagt, inte ens halvfylld.

När vi kom fram gick jag in på Skokanonen, men där var det helt utplockat. De skulle visst ha någon nyinvigning i augusti, så de hade knappt något framme. Synd, för det var en vansinnig massa folk i Ullared igår... Trodde folk skulle välja stranden istället, men tydligen inte. In på Sko-Boo och hittade genast 2 par sandaler. Ett par Timberland för 369 kr. Lite finare men ändå med ordentlig walking-sula. Och sen ett par från Acer som kostade 99 kr. De kan jag ha på stranden på Kreta.

Eftersom jag hade på mig mina Reebok Easy Tones OCH strumpor, så bytte jag snabbt. Det dröjde nog bara en timme innan jag var tvungen att rota fram plåster ur väskan och sätta på vänster lilltå. Det var precis som om det var en mindre storlek på vänster sko, men det var det inte. Kanske jag har olika stora fötter? Det var en rejäl vattenblåsa i alla fall när jag kom hem... Jag får väl vänja fötterna vid dem.

Inne i väskaffären hittade jag precis en sån liten handväska jag var ute efter, som rymmer en normalstor plånbok. Alltså inte för liten, men ändå inte jättestor. Den var dessutom nedsatt från 59 kr till 39 kr eftersom de av någon anledning hade sytt fast axelremmen så man inte kunde justera längden. Men längden passade mig precis så den tog jag.

In på GeKås. Jag hade med mig min "dramaten" och en stor påse till, så jag la saker i "dramaten" och kläder i den stora påsen. Hittade faktiskt inte mycket alls. På klädfronten så hittade jag en tunika, ett par shorts och 4 BH:ar (inte samma som förra gången, men 2 Swegmarks och 2 Triumph).


Tunikan, eller blusen, vet inte vad den kallas, var skön. En 42:a räckte över bysten, men den var så tajt i överarmarna så jag var tvungen att gå upp till en 44:a. Sen hittade jag en jättefin klänning, som visade sig vara en mammaklänning. Hade den inte varit det så hade jag köpt den med en gång. Den var jätteskön att ha på, den var i 2 lager och satt inte åt någonstans, men när jag tittade mig i spegeln så såg jag ett tält. Mailade bilden till syster yster och hon höll med. Synd, för den var jättefin när jag INTE var i den :)

Resten jag handlade var såna där bra att ha saker. Totalt handlade jag för 900 kr, måste vara nytt rekord för mig på Ullared. Lågt alltså :)

Ut till bussen som stått på den soliga parkeringen hela dagen. När klockan var 17.30 och bussen skulle gå så fattades det fortfarande 2 passagerare. Efter kontakt med Swebus trafikledning så fick vi åka utan dem 5 minuter senare. Hur kul hade de i Ullared igår kväll?

5 minuter efter jag gått av bussen på Mölndals station kom paniken. Min lilla nya handväska med ALLA nycklar och hela plånboken låg kvar på sätet i bussen! Vad göra?? Fram med telefonen och ut på Swebus hemsida. Där fanns ett nummer till kundtjänst. Jag hamnade som nr 4 i kön. Efter 20 minuter hade jag fortfarande plats 4 och jag började fundera på om de glömt bort mig... Insåg att det kanske var bäst att åka hem med allt ändå. Till saken hör att jag i min mobilväska, som satt på skärpet, hade en dörrnyckel. Det var meningen att jag bara skulle ha med mig den, så att jag slapp släpa på nyckelknippan, men när jag gått hemifrån insåg jag att jag hade knippan i fickan efter att ha varit i cykelrummet...

Chauffören till min buss kom och jag frågade om han hade någon kontakt med de på Swebus. Jag förklarade vad som hade hänt och att jag stod i telefonkö till dem och inte kunde bryta samtalet för att köpa en SMS-biljett. Han tyckte synd om mig och sa att Västtrafik fick bjuda på resan. När jag åkt bussen hemåt en stund så pep det i luren och ett okänt nummer försökte nå mig. Jag chansade på att det var någon som räddat min väska och la på. Hann inte svara utan fick ringa upp, och mycket riktigt var det kvinnan på andra sidan gången som hittat väskan. Hon skulle precis gå av vid Klippan och frågade om hon skulle ta med den hem eller lämna den till chauffören. Jag bad henne ta med den hem. Hem och lämna alla saker, peta på Cornelia och leta efter alla 3 reservnycklarna till moppen (det stora kedjelåset, styrlåset och lådan där hjälmen ligger). Hittade alla 3 och iväg. Det tar ca 25 minuter att moppa till Majorna där hon bodde, men det var skönt då jag nu var genomsvett. Jag fick truga på henne 100 kr i hittelön... Sen hem igen och "dö" i soffan... Puh. Det var en pärs!!

Nu skall jag alltså iväg och bli plågad av naprapaten och sedan tänkte jag moppa vidare till Valhalla och simma där, när jag ändå är inne i stan. Ha en bra torsdag!

4 kommentarer:

  1. Det låter som att du kom lindrigt undan i Ullared :) Tunikan var jättesnygg, och sandalerna verkar ju bli perfekt, fina/dyra sportsandaler vill man ju inte gå med på stranden utomlands med eftersom saltvattnet förstör dem, så det är ju super att du fick tag i två par!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sandalerna SÅG sköna ut, och jag bytte direkt och hade dem på mig hela dagen. Nu har jag ett st blodig tå... Så fort det har läkt lite får jag fortsätta vänja tån vid skorna, för de skall med till Kreta!!

      Radera
  2. Vilket fint kort på dig!Mon(föredetta thomasmatblogg)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahh. Är det där du är! Undrade häromveckan vart du tagit vägen :)

      Radera