fredag 9 november 2012

Ikväll blir det... DISCOBOWLING :)

Gomorron. Med tanke på hur trött jag varit denna veckan, och att jag inte kommer att komma i säng förrän sent ikväll, så kan jag inte annat än att säga att det var otroligt dumt att vakna (och gå upp) kl 4.16... Och jag har ingen att skylla på, för den vars fel det vanligen är låg och sov så gott bredvid mig.

Discobowling ikväll alltså. Tror inte jag varit på det sen i tonåren. 5 pers blir vi, en kille och 4 tjejer. Det skall bli kul! Jag har inte bowlat på många år, tror det var med jobbet senast, och då vann jag, eller om jag kom tvåa. Kanske berodde det på att jag var en av de få nyktra?

Jag slipper i alla fall åka buss till andra sidan älven, där vi skall vara, den enda killen i gängen kommer och hämtar mig. Det innebär att jag får lite andningspaus mellan jobbet och jag skall sticka iväg, vi åker kl 19. Skönt. Det blir enda gången den här veckan som jag går direkt hem efter jobbet... Så olikt mig.

Igår började det verkligen ösregna kl 16.15, för tredje torsdagen i rad. Regn stör mig inte så mycket, men att köra långt i ösregn och mörker är inte kul, och att sen sitta blöt hos psykologen en timme är inte heller särskilt behagligt. Nu hade jag sån tur att det slutade precis när jag stack, så jag blev inte blöt alls.

Igår pratade vi om något intressant. Självförtroende/självkänsla. Jag har alltid haft självförtroende angående mitt jobb. Känt mig trygg och vetat vad jag gör. Framförallt känt att jag har fått respekt från kollegorna, trots hur jag har sett ut. Jobbet har varit en stor trygghet i min tillvaro, vet inte hur jag hade mått idag om jag inte hade haft mitt jobb. Självkänsla däremot, den har varit urkass. Nu börjar den däremot komma. Och där har jag märkt något knepigt: om jag umgås med folk som "vet var jag kommer ifrån", d.v.s. hur jag har kämpat för att komma hit, och som då anser mig som smal(are), DÅ har jag stor självkänsla. Då kan jag stå rak i ryggen och slappna av. Umgås jag däremot med helt okända människor, som ser mig som tjock, då har jag ingen självkänsla igen. Då är jag tillbaka där jag var för 50 kg sen. Knepigt att man ser sig själv med andras ögon så. Men vet man inte hur jag såg ut förut, så ÄR jag ju faktiskt tjock. Enligt BMI-skalan är jag inte bara obese, utan morbidly obese, d.v.s. dödligt fet. OK, bara 3,5 kg kvar tills jag "bara" är obese, men ändå.

Sen åkte jag till Lidl där jag skulle köpa den där nack-/skuldervärmaren jag skrev om i måndags. Den fanns kvar! Vad som däremot inte fanns kvar var en tekokare som jag hade bestämt mig för att köpa. Den kom i måndags och hade tydligen gått åt som smör. Jag hittade en trevlig tjej ur personalen som hjälpte mig att ringa runt till lite olika butiker, men den var slut där också. Synd, för jag hade velat ha en... Jag har bett Hanna kolla på sin Lidl på Hisingen, kanske den finns kvar där.

Hem och testa värmaren. Ååååå vad den var härlig!


Det var inte bara jag som gillade den... Ursäkta mitt äckliga hår, men när jag bestämt mig för att INTE simma igår så orkade jag inte ta av mig alla kläderna och duscha... I vilket fall som helst så fanns det 6 temperaturlägen, och jag gillade sexan bäst... Varmt och gott blev det och all smärta i axeln/nacken försvann med en gång. Som tur är har den en inbyggd timer, det stod att den stänger av sig efter 90 minuter, men jag upplever att det går fortare. Kanske för att jag hade den på sexan... I vilket fall som helst så är det synd att den är sladdansluten, annars hade jag vandrat runt med den i lägenheten. Bästa köpet på länge. Rekommenderas om man har lite ont, eller mycket som jag.

Halsen är fortfarande så där. Simmar i morgon istället. Skall bränna massa kalorier på bowlingen ikväll. Vis av hur jag mådde förra gången jag bowlade kommer jag visserligen ha problem med att gå i morgon, men "so what". Av någon anledning får jag alltid så förbannat ont i ljumskarna när jag bowlat... går nästan ner i spagat när jag skickar iväg klotet :)

Ha en bra fredag! Det tänker jag ha!

4 kommentarer:

  1. ska kanske kolla in den om vi har en sån kan behövas för onda nackar o axlar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Men som med allt på lidl måste man passa på. Den försvinner fort och tas bort ur sortimentet på måndag morgon!

      Radera
  2. Har aldrig varit på discobowling, hoppas kvällen var trevlig :)
    Jag har bara bowlat vanligt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Discobowling är precis som vanlig bowling, fast med discomusik :) Kul hade vi i alla fall!

      Radera