torsdag 8 november 2012

Trött, tröttare...

Gomorron. Jag bara sover och sover känns det som... Däckade helt när jag kom hem från moppeverkstan igår, somnade vid 19.30 i soffan. Vaknade en och en halv timme senare och gick nästan direkt och la mig i sängen. Idag när jag vaknade fick jag kanske halva svaret till min trötthet: rejält ont i halsen. Det har jag varken tid eller lust att ha! Bort bort bort!

Den andra orsaken är följande: sedan i januari i år så har det byggts på tomten precis utanför oss på jobbet. En bilhall med underjordiskt parkeringsgarage har det blivit. Om 2 veckor invigs allt, så nu händer det mycket varje dag. Denna veckan håller de på att jämna till marken så att de kan asfaltera. Det brötas och bånkas väldigt mycket. Sedan jag fick tinnitus för 2,5 år sedan så är jag jättekänslig för såna ljud. Ljud som jag inte vill höra. Bakgrundsljud. Om t.ex. mina kollegor sitter i rummet bredvid och diskuterar något (i timtal känns det som) så är det ett sådant ljud. Då brukar jag stänga dörren. Men det går inte att stänga dörren för ljud som kommer utifrån. Huvudet håller på att explodera, tinnitusen blir mycket värre (inte bara det konstanta susandet, utan det läggs på ett högt pip också) och jag blir väldigt trött. Därför däckar jag tidigt på kvällarna.

Sen har jag haft saker att göra varje kväll denna veckan också, vilket är väldigt ovanligt för mig. Jag brukar ju oftast bara gå direkt hem efter jobbet, men har inte varit hemma före 18-18.30 någon dag. Och det kommer jag inte att vara idag heller, då jag skall till psykologen först och sedan köra till Lidl och köpa den där nackvärmaren jag skrev om i måndags. Och i morgon kväll blir det inget sova av, då skall jag ju bowla med mina gamla klasskamrater. Tyvärr bli vi bara 4 eller 5 personer, men vi skall nog ha kul ändå :)

Jag packade min simväska nu på morgonen och förberedde frukost för intag på jobbet, men ångrade mig. Jag skall inte simma med ont i halsen. Det är dumt, jag blir alltid väldigt kall när jag åker från simhallen och är ju lite känslig för sånt (kan inte blåsa håret, ser ut som värsta svinto-häxan då). Simväskan får stå tills i morgon eller på lördag.

Ha en bra torsdag!

8 kommentarer:

  1. Bra tänkt att slippa simning. Var rädd om dig. Jenny C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försöker. Tänkte "trotsa" (så typiskt mig) men så kom jag på att det är ju bara jag själv som blir lidande. Så korkat... Kram

      Radera
  2. Hoppas halsontet bara är tillfälligt krafs. Krya på dig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag med. Men tar det säkra före det osäkra :) Måste ju kunna bowla ikväll! Kram

      Radera
  3. ja det där med örat vet jag hur jobbigt det kan va har ju själv fått ptoblemmed mitt för ett år sen inte kul

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte alls roligt. Och det känns som om det blir värre och värre. Jäkla skit är vad det är!

      Radera
  4. Låter klokt att avvakta tills du mår bättre. Är samma här, ville träna så gärna idag..men tror jag bara skulle bli sjuk då (igen)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju bara en själv som blir lidande... Tar det säkra före det osäkra.

      Radera