onsdag 11 september 2013

En snabbis

Gomorron. Bara ett snabbt livstecken... Min bror har sovit här i natt så snart skall vi äta frukost tillsammans.

Min nystart går åt rätt håll, redan -1,2 kg sedan i söndags. Rena glädjesiffrorna. Det är bara att tacka och ta emot.

Min underbart goda nötfärsgryta, den som jag lagade för ett par veckor sedan, var redan slut, så jag fick laga ny i måndags. Igår tisdag när jag kom hem för att äta lunch, så tyckte jag att den smakade så mesigt (smakade inte så mycket när jag lagade den). Jag tänkte igenom själva tillagningsprocessen och insåg att jag helt glömt sambal oelek! Så igår hettade jag upp grytan igen och la till 2 rågade matskedar. Nu smakade den bättre! Bror och styvmor var här på middag och grytan fick godkänt.

Maggie tyr sig mer och mer till mig. I natt vaknade jag till många gånger (men tack vare min sömnmedicin så somnar jag om direkt igen) och då låg hon vid min kudde. Mysigt! Fast det bästa är ändå att vara ute. Varje morgon sitter hon och väntar vid altandörren när jag går upp... I går kväll såg hon ut så här när jag tyckte att vi skulle stänga dörren (klockan var nästan 22)...


Undrar hur det skall gå när vintern kommer mer snö på längden och tvären? Fast det är klart, med all den pälsen så lär hon ju inte känna så mycket kyla. Det blir väl snarare jag som fryser...

Ha en bra onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar