lördag 14 september 2013

Inget internet :(

Gomorron. Sedan i onsdags har jag inget internet hemma. Tack och lov har jag ju telefonen, så jag är inte lika isolerad som man var förr när internet låg nere. Tänk bara 2007, när jag skulle flytta från grannlägenheten in till denna, så var jag utan internet i 3 månader. Jag visste att vi skulle få fiberlan så det var ingen idé att hoppa på något annat innan det kom igång. Då hade jag INTE någon telefon med internet, så jag var helt incommunicado. Jag minns att jag gick till jobbet tidigare på mornarna bara för att surfa lite.

Nu har jag i alla fall gjort min telefon till en hotspot och surfar via den på datorn. Vill dock inte göra det för mycket då jag "bara" har 3 gb per månad att surfa för. Ett litet blogginlägg kan det ju få bli ändå.

I torsdags var jag och provsjöng i min gamla kör, PicaPica. Ny fröken, men massa "gamlingar" och jag blev väldigt väl emottagen. När jag började i den kören för en herrans massa år sen (ca 1997) så var jag sopran 1. Sen gjorde jag ett uppehåll och kom tillbaka som sopran 2. Nu har jag sjunkit ytterligare och är alt 1 :) Tanten börjar bli gammal :) Min "skarv" är mycket större nu för tiden och jag känner mig väldigt mycket mer bekväm med lägre toner. Läcker som ett såll när jag försöker sjunga ovanför skarven...

I alla fall sitter jag nu här med utskrivna noter och nerladdade stämmor (folk laddar upp det de spelar in på övningarna, tack för det!) och försöker lära mig ett gäng sånger. I morgon är det kördag hela dagen, så jag vill ha en chans att följa med i sångerna. Sen skall vi tydligen sjunga på Kulturnatta om 4 veckor, vi får se om jag hunnit lära mig allt till dess.

Annars går allt som "vanligt". Invägning för mig och Maggie i morgon, vi får se om vi har lyckats gå ner något. Jag började veckan med att väga mig varje dag, men bestämde mig sedan att det skall bara ske en gång i veckan, på söndagar.

En bild får vi väl ha också :) Tog denna på majestätiska lejoninnan Maggie igår. Visst ser hon ståtlig ut? I natt har hon legat bredvid mig nästan hela natten. Så mysigt att hon kommer, men hon är lite "bufflig" när hon vill kela. Det spelar liksom ingen roll ifall klockan är 1, 3 eller 5...


Ha en bra dag, nu skall jag sjunga vidare!

3 kommentarer:

  1. oj vilken fin katt

    kan du inte ta bort det där at man måste skriva ord o bokstäver innan kommentaren godkänns du kan ju ha granskning av kommentarer istället.

    SvaraRadera