tisdag 1 april 2014

1 april

Gomorron. Idag får man se till att inte bli mer lurad än vanligt. Jag har inte kollat in tidningarna än, undrar vad de har för något att skriva om en dag som denna... Jag har faktiskt inget minne av något riktigt bra aprilskämt, har ni?

Nu känns det i alla fall som om våren är på intåg. I lördags satt jag ute en del och kom på att det kanske skulle vara en bra idé att börja med allergimedicinen... i söndags satt jag också ute och ögona rann. Fram med ögondropparna också. Samma på lunchen igår. Men det är så underbart skönt att sitta ute!! Tog fram altanmöblerna i lördags:


Givetvis satt jag där med en korsordstidning...

I lördags morse var jag också ute på en lååång skön promenad. Klockan var ca 6.30 när jag gick hemifrån. Jag gick rakt in i soluppgången:


Så vackert! Promenaden var lång och svettig... gick ända till Mölndals centrum och tillbaka:


Sista 1,5-2,0 kilometrarna gick det inte fort. Fick, för första gången på riktigt länge (peppar, peppar) ont i höften. Därav den dåliga "average pace"-siffran. En bra promenad brukar ligga runt 11-12 min/km. Men det var en otroligt skön promenad i alla fall.

I söndags var jag ute och övningskörde med syrran. Vi skulle till kusin i Billdal och passade på att köra lite på vägen dit och hem. Mest hem. Vi hade lite problem att hitta dit när vi bara skulle köra på "innervägarna" så det blev mest syrran som körde. Men hem. Jäklar vad hon utmanade mig! Hon körde först en liten bit och sen tog jag över. Hela vägen hem. Över Sisjömotet med massa påfarter, avfarter, rondeller och rödljus. Och en förbannat massa bilar. Jag skakade i en timme när jag kom hem, det var skitläskigt. Men å så nöjd jag är att jag klarade av det och inte fick panik (bara lite)! Sen "firade" jag med att läsa teori i över 2 h. Fy fanken vad det är tråkigt och svårt. Fattar ju knappt frågorna...

Annars handlar livet bara om jobb, sjukgymnastik, körning, teori, kören och så sova lite då. Undrar liksom vart livet tar vägen. Det bara rinner förbi. Idag var det invägning för mig och Maggie, och var jag inte deprimerad innan så är jag det nu. Båda två väger EXAKT lika mycket som vi gjorde för en månad sen. Hur kul är det? Vi får väl trösta oss båda två med att vi inte gått upp i alla fall...

Tisdag idag, då blir det 2 x 45 minuter buss till syrran för övningskörning. Hon har så roligt åt mitt kassa lokalsinne. Jag brukar fråga vart vi är och vart vi skall och om vi har varit där innan... svaret är oftast att vi har varit där många gånger innan, och oftast också att vi redan varit där en gång idag... Men vem fasen har tid att kolla på vart man kör?? Hm. Jag kommer nog att köra vilse både en och två gånger när jag väl får körkort...

Ha en bra dag och bli nu inte lurade!

1 kommentar: