fredag 28 mars 2014

Jag lever...

Gomorron. Ja, jag lever fortfarande. Fast inte här verkar det som... Sorry för min frånvaro, hade alla intentioner att skriva i måndags morse "som jag brukade". Men jag vaknade upp med dubbelsidig öroninflammation och bara ljudet av tangenterna fick det att eka i huvudet. Jag hade inte greppat att det var öroninflammation då, trodde bara det var ett dubbel-lock, så jag gick till jobbet. Genomled hela dagen, fruktansvärt ljudkänslig och gick sen hem och "dog" på soffan. Och där har jag legat i 3 dagar. Idag skall jag gå tillbaka till jobbet igen.

På soffan ligger nu min bror och snarkar. Han kom förbi igår eftermiddag och lämnade sitt bagage, och sen stack han ut och hade lite after work med sina f.d. arbetskamrater. Han ramlade in vid 2-tiden och har hållt konsert i vardagsrummet sedan dess. Sömnen har alltså inte varit oavbruten i natt...

Annars händer ingenting här. Allt går sin gilla gång. Har inte lust med mycket. Fast i helgen fick jag ett ryck. Städade ur ALLA skåp och lådor i köket, rensade bort massa skit, torkade ur allt, slängde en massa och gav bort till loppis. Det tog hela helgen, men oj vad nöjd jag kände mig med mig själv sedan. Och jag fick INTE ont i axeln! Förrådet fick sig också en röjning, fast där handlar det mer om att lägga var sak på sin plats, för det är så litet. Här är en före- och efterbild på ett köksskåp :)



Lite skillnad... Skrubbade ur kylen också, men frysen har jag inte tagit. Den skulle behövas frostas av och organiseras om. Ser att det är minusgrader ute just nu (WTF!!) men jag skall ju till jobbet. Får se hur det blir i helgen.

I helgen förlorar vi en timme, och sen är det april på tisdag. Vart tar tiden vägen? Känns som allt bara rusar förbi mig och jag får inte vara med och leka.... blä...

Ha det bra i alla fall. Skall försöka att ha det jag med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar