måndag 26 maj 2014

Kort vecka

Gomorron. Måndag igen, men det är ju en kort vecka vi (det har i alla fall jag) har framför mig, så det är ju extra bra. Fast jag skall inte klaga, jag tycker verkligen om mitt jobb, fastän det är lite mycket just nu. En del övertid, men jag ler extra stort när lönebeskedet kommer istället :) Denna veckan jobbar jag måndag, tisdag, halva onsdag och fredag. Och på fredag kväll vid 20.30 står jag inne på Centralstationen och möter Alice, som kommer och hälsar på från Stockholm.

Veckan som gick har alltså inneburit mycket jobb. Helgen däremot, har varit arbetsfri. I lördags var det dags att ha Kördag. Då träffas vi i kören vid 10-tiden och sjunger hela dagen. Man hinner lära sig mycket under så många timmar. I lördags avslutades kördagen med en fest. Tyvärr var jag inte med på festen, och jag var tvungen att smita redan vid 15-tiden. Detta för att jag och styvmor Marita skulle gå på konsert. Tommy Körbergs "Sjung till du stupar". Musikaliskt var det en succé. Speciellt när han sjöng "Stad i ljus" och "Anthem" från "Chess". Då stod folk upp. Tiomannaorkestern var helt otroligt bra. MEN han pratade för mycket. Och nästan 100 % av det han sa var väldigt sexistiskt och under bältet. Men folk (och vi) skrattade ändå, fast det blev lite mycket.

Vi var i alla fall väldigt nöjda. Marita följde med hem och sov över, hon fick ta sovrummet så dörren kunde vara stängd och Maggie stannade ute hos mig. I går morse tog vi det lugnt, tog en promenad så att jag kunde rösta, sen bjöd jag på lunch och Marita åkte vidare. Jag skulle egentligen övningskört med lillasyster, men hon fick förhinder, så vi hoppade över det. Idag blir det körning med körskolan. Alltid lika nervöst. Kommer ju ingenstans ju... kör så mycket bättre när jag kör med syrran...

På tal om kören. Torsdagen den 5 juni har vi ett gig på Posthotellet. Nån konferens som skall vara där och som avslutas med en fest. Vi är ett av "numrena". Jag har funderat länge och väl på om jag skall vara med eller ej. Jag har missat några träningar i vår pga jobbet och jag känner mig inte säker. Sen har jag ingen lust att "bli tittad på" heller. I lördags, när jag insåg att genrepet skulle ske efter jag gått, så sa jag att jag inte skulle vara med. Det kändes bra när jag tagit det beslutet. Mindre stress och press. Istället bestämdes det igår att jag tar Maggie på buss och tåg (!) och åker upp till Ellös på torsdag eftermiddag, och stannar till söndag kväll (6:e juni och ledigt på fredagen). Det skall bli spännande att åka buss och tåg med Maggie.

Avslutar med 2 härliga kort som jag tog när jag moppade över Älvsborgsbron i lördags eftermiddag, efter kördagen. Jag är fullständigt livrädd för höjder, så att stanna till där uppe där hela bron vibrerar av all trafik var mer än läskigt. Och tyvärr så ser man ju inte så mycket på den andra bilden då brokanten är i vägen. Men fint är det däruppe!



Ha en bra vecka!

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder!

    Svar; Men åh, min pappa var också ute & seglade långsegling. Men då endast 1 1/2 år, men jag är också oerhört glad över att han faktiskt tog sig iväg på den resan då det var en dröm för honom.
    Vi strödde också pappa i havet, vilket även var något som han önskade.
    Stor kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det en liten tröst att de fick uppfylla sina drömmar!!

      Kram

      Radera