lördag 30 augusti 2014

Tog mig ett kvällsdopp

Gokväll. Sitter nu på min lilla balkong i mörkret och njuter. Ute är det ca 26°C och alldeles lugnt och tyst. Ingen action i baren ikväll. Jag tog mig ett kvällsdopp för en timme sedan och har nu duschat och tagit på mig pyamasen. Här skall jag nu sitta en stund och kolla lite på DVD. Så här såg det ut i poolen nu ikväll:


Det var magiskt att ligga och flyta på rygg i min ensamhet.

Jag har lidit av värmen idag, blodet har inte tjocknat än... När jag kom tillbaka från informationsmötet och bloggat klart så gick jag iväg till en taverna och åt lunch. Jag fick lov att beställa från barnmenyn, bra, för jag var inte så hungrig. Kroppen behövde dock proteiner, så jag var tvungen att äta. Mätt blev jag, och varm var jag, så jag gick hem till hotellrummet och vilade lite i sängen med AC:n på. Ett par avsnitt av The Mentalist blev det också.

Sen badade jag i poolen.


Flera gånger :) Solen brände något intensivt och jag ömsom frös (när jag var nybadad) och var alldeles för varm, så jag gick in och duschade istället. Tog mig en promenad neråt vattnet till.




Dessa bilderna är tagna på en udde där det låg en kyrka. Bröllop var på gång så det var fullt av folk och bilar. Innan man gick upp för en liten backe till kyrkan fanns en liten minikyrka:


Den var otroligt söt (och liten). Knappt så att en person kunde vända sig därinne.


Sen hamnade jag på Farmer's House igen. Undrar om jag har varit där för ofta? De visade mig till "mitt bord" när jag kom... Hahaha. Maten är god och inte dyr. Idag blev det deras grillade svärdfisk. Precis lika god som förra året.


I morgon söndag blir det nog stranden. Jag hade tänkt åka in till Chania, men så kom jag just på att jag gjorde det på en söndag förra året. Blev så besviken när bara turistaffärerna var öppna. Åker nog in på måndag istället.

Klockan är strax efter 21 och jag skall kolla lite på DVD innan jag drar mig tillbaka. Ha en skön kväll!

1 kommentar: