torsdag 4 september 2014

Torsdag

Gokväll. Sista hela kvällen här i Agii Apostoli. Bussen kommer och hämtar oss om ganska exakt ett dygn (22.00 i morgon kväll), så jag lär hinna med en hel del i morgon med. Men man måste lämna rummet kl 12, så det blir lite krångligare. Ryggsäcken får packas med det som behövs under dagen, resväskan får stå i receptionen. Sen när det är dags att åka måste jag packa om så att jag har datorn och "handbagage-saker" i ryggsäcken och badkläder mm i resväskan. Det funkar det med. Men shiiit. I morgon skall jag flyga igen. VILL INTE.

Idag har inte mycket blivit gjort. Sov skruttigt i natt med och gick upp vid 8. Iväg till "pankomaten" och hämta lite mer pengar och sedan tog jag mitt pick och pack och gick ner till stranden. Där hittade jag Susanne & Carina. Var väl på stranden mellan 10 och 14, med ett litet lunchuppehåll då jag gick till hotellet och åt min "vanliga" lunch (ägg, yoghurt och tonfisk).



Tillbaka på hotellet tog jag en härlig dusch och sen började jag packa lite. Allt som inte behövs i morgon åkte ner i väskan. Sen blev det ett par timmar i poolen och så lite vila med lite NCIS LA. Vid 20 gick jag till Farmer's House med Susanne & Carina. Eller rättare sagt, jag gick dit och de kom 10 minuter efter mig. Jag visste inte exakt när de skulle komma, så jag beställde min mat. Jag fick dock min mat säkert 20 minuter före dem, så det är därför det ser ut som om jag har slängt i mig maten på bilden nedan, och de äter långsamt :)


Konstigt ljus i denna bild... I Carinas kamera finns en bild på oss alla 3 som den brittiske gentlemannen i bakgrunden tog, men den får jag få när hon kommer hem.

Inte mycket som hände idag alltså. Lite för varmt för min smak. Jag börjar bli trött på värmen nu... (kommer väl att ångra detta uttalande sen när hösten kommer igång). Dessa underbara kvällar kommer jag dock att sakna! Inga som helst problem att sitta här i t-shirt och shorts när klockan är 22.30.

Ha en skön kväll! Får se om jag får möjlighet att skriva något i morgon, annars kommer slutet av denna reseberättelse på lördag, från Ellös. Måste ju upp och hämta hem Maggie. Det är 16 veckor sen hon åkte dit (tror jag). Undrar om hon kommer att rymma hemifrån när hon kommer hem? Hon kommer att sakna mormor, hennes trädgård, morbror Janne och allt annat mysigt däruppe. Och inte blir det lika många besök för mig heller, det var ju så mycket enklare när hon var där uppe. Nästa helg är jag hemma och på fredag den 19/9 skall jag äntligen operera min axel. Mår jag skit då och behöver hjälp så kan styvmor köra upp mig till Ellös, men inte förrän på tisdagen. Så vi får se när jag kommer dit igen :(

Tänk på mig i morgon natt. Fast då sover ni väl... Lyfter i alla fall 23.30 svensk tid och landar 03.15 (gäsp)....

2 kommentarer:

  1. Godmorgon och ha en skön fredag

    SvaraRadera
  2. Borta bra men hemma bäst...!?!
    Ha det så bra på hemresan.
    Kram

    SvaraRadera