onsdag 3 september 2014

Tisdag och onsdag

Gokväll. Sitter här i pyjamas på balkongen, klockan är just nu 21.35 och det är kolmörkt ute. Har så svårt att släppa det som hände tidigare idag, min besvikelse är stor på våra fega medresenärer (svenska/danska/norska?) och även på Solresor. Jag och mina nyfunna vänner Carina och Susanne skrattade och hade verkligen roligt i poolen. Klockan var strax före 18. Några störs tydligen av att vi har kul när vi kastar boll. Istället för att säga till oss så rotar de fram telefonnumret till Solresors representant, som ringer poolbaren, som ber mig (som är närmast) att ta telefonen. De framför meddelandet att vi är för högljudda. Jag har så förbannat svårt att förstå att de som klagade inte kunde komma till oss direkt, och sen att när de då väl ringer Solresor, att de inte säger till dem att ta det med oss direkt utan ringer upp oss. Det skall mycket till innan jag åker med denna resebyrå igen. Nog om detta.

Igår morse tog jag bussen in till Chania. Jag har varit där några gånger tidigare, och det märks inte minst i min kamera (jag tog nästan inga kort). Direkt när jag kom in så insåg jag att jag skulle behöva besöka en toa. Tydligen så kan man gå in på en restaurang här och låna toan utan att handla något (har jag fått reda på av vänner på FB), men sånt kan inte jag med. Så nästan det första jag gjorde var att jag satte mig med denna utsikten och beställde lite Pepsi Max.


Det var inte så jobbigt att sitta där en stund. Svalkade gjorde det också. Bussresan hade gjort mig väldigt varm. Sen vandrade jag upp och ner för gatorna och i gränderna och shoppade lite.


Några såna där natursvampar eller vad det heter.


En ny plånbok. Tvivlar dock att den är från Dolce & Gabana...


Tzatsikipulver så att jag har om jag inte hittar "rätt" pulver på flygplatsen. Hittar jag det så har jag 6 påsar att ge bort/ha i reserv.


Ett armband. Älskar denna blåa grekiska färg. Både förr-förra och förra året köpte jag en ring med en blå pärla. Den jag köpte förra året har jag tappat pärlan i, så den är "död". Köpte mig en ny häromdagen:


Också blå, men inte så mörkblå som den jag har på andra handen.

I Chania åt jag också världens godaste sorbetglass: vattenmelon.


Jag har tyvärr inte hittat den smaken någonstans hemma. Gudomlig!!

När jag sett nog tog jag bussen hem. Fruktansvärt varm var jag när jag kom till hotellet. Om man går i normal takt och inser att man verkligen flämtar efter luft (utan att vara andfådd i normal bemärkelse), ja då är det varmt. Direkt upp och byta om till baddräkt och ner i poolen. Bästa badet hittills!! Där satt jag i ett par timmar och badade/löste korsord. Sen iväg till IN.KA och handla. Det är en bra bit dit så jag var lika svettig när jag kom tillbaka därifrån. Sen hade jag också bränt mig på axlarna under dagen, så det var inte direkt någon njutning att bära på en packad ryggsäck... Satan vad ont jag hade!

Jag hade tidigare tagit mod till mig (ja, tro det eller ej, men jag är feg och vill inte "vara i vägen") och frågat mina svenska vänner Carina och Susanne om vi skulle äta tillsammans på Farmer's House. Fattar inte varför jag är så jävla feg... Vi bestämde att vi skulle gå dit vid 20. Vi åt gott och hade mycket trevligt. Sen satt vi i baren en stund, jag är fullständigt beroende av deras färskpressade apelsinjuice. De gör den medans man ser på så den är verkligen färskpressad. När Carina & Susanne gått in till sig så frågade jag bartendern Valentino om jag fick ta ett tyst bad i poolen. Klockan var efter 22 och man får egentligen inte bada efter 21. Det fick jag. Magiskt! Att ligga där när det är nästan tyst runt om och himlen är mörk med lite stjärnor, det är underbart.

Idag funderade jag om jag skulle gå till stranden eller stanna vid poolen. Det blev poolen. Enklare med lunch (lagar själv), toabesök och ombyte till torr baddräkt. Det var molnigt och inte jättevarmt. Skönt. Det regnade flera omgångar (kanske 20 minuter varje gång) och folk försvann fort. Vi som var kvar hoppade i vattnet i stället. Vi var ju ändå blöta.

Carina och Susanne kom tillbaka från sin stadstur och vi satt tillsammans. Vi hade det mycket trevligt och som jag skrev ovan var det någon/några som störde sig på det. Kan inte riktigt komma över det... Nu ikväll har vi varit och ätit tillsammans på en, för oss, ny restaurang. Gott, men inte lika gott som Farmer's House...

I morgon skall vi gå till stranden tillsammans. De bor i Borås men skall snart komma till Gbg och hälsa på mig. Verkligen underbart härliga nya vänner!!

Nu är klockan lite efter 22 och jag känner att det är dags att gå till sängs. Sov inte alls bra i natt, vände och vred mig från ca 2 tills jag gick upp. Men inatt skall jag sova! Ha en bra dag/kväll!

1 kommentar:

  1. låter som du har trevligt trots att de tär varmt

    SvaraRadera