tisdag 30 december 2014

Dags att åka hem

Gomorron. Klockan är just nu 8.50 och här sitter jag med packad resväska. Det enda som skall ner är datorn (i ryggsäcken, den får inte åka i planets mage). Klockan 10.10 kommer bussen och hämtar oss för färd mot flygplatsen. Den resan tar ungefär 1,5 h och sen går planet 13.30 (alltså 14.30 svensk tid). Ni vet väl vad ni skall göra då? Hålla tummarna så klart. Gillar ju liksom inte starten så där värst bra. Kanske har det varit dumt att läsa tidningarna om försvunna/störtade plan när jag varit borta...

Nåväl. Jag är väldigt redo att åka hem. Hem till sköna sängar och tystnad. Tror inte jag har "hört" tystnad på en vecka... I söndags vandrade jag mest omkring. Kollade lite i alla affärer, köpte några små presenter, och lite saker till mig. Jag brukar ju köpa en ring på varje ställe jag varit på. Innan jag åkte hade jag 2 ringar från Kreta, en från Irland och en från USA. Men samma morgon upptäckte jag att jag tappat stenen på en av Kreta-ringarna, så då slängde jag den. Köpte en ny silverring med massa färgade småstenar.


Jag köpte också ett nytt armband, det med stenarna (det andra har jag fått från Min stora dag). Mina ben började kännas bättre, så det var skönt att promenera mycket igen.

Nu börjar jag känna mig lite stressad. Städerskorna rycker i dörren... de kan väl vänta med att städa tills jag har lämnat rummet??? Jag laddar in resten av bilderna jag hade tänkt visa och skriver snabbt :)


2 euro för färska jordgubbar att ha på stranden, inte helt fel.


I söndags åt jag lunch på torget. Köttet stektes på mitt bord och det var 3 olika kanariska såser, en bakad potatis och sallad till. Mums. Nej, jag orkade inte allt...


Kan stå och glo på havet länge. Så vackert!!


En bit av Puerto de la Cruz strandpromenad. Jag har ju faktiskt inte varit iväg på några utflykter eller lämnat byn. Helt självvalt. En utflykt jag var sugen på var en havstur. Men det var innan jag såg vågorna. Nej tack. Sen är djurparken väldigt känd, men jag har så fruktansvärt svårt för att se djur i fångenskap. Att betala 34 euro för att se stora, vackra späckhuggare göra som människan vill. Nope. Alltså stannade jag i byn.


Mera hav.


Igår måndag var jag på havspoolerna igen. Faktiskt kunde man se Teide för en gångs skull, det har varit så dimmigt. Otroligt vacker syn. Dit kunde man också åka på utflykt, men det inbegrep en 8 minuter lång färd i en linbana no thank you very much... Håller mig på marken!


Innan jag åkte till Kreta i somras så köpte jag ett sånt här smart solstolsskydd. Mycket fräschare än att ligga på andras svett (antingen på madrassen eller stolen direkt).


Den har en inbyggd ficka så att man kan vika in den "i sig själv".


Här är barndelen av havspoolen. Jättefint!


Det är ju samma vatten som i havet, minus de höga vågorna. Men några solade och badade på stranden också.


Och här är jag. Jag har fått lite färg trots att det har varit relativt kallt. Jag har bara badad 2 dagar, men varit på havspoolerna 4 dagar. Det hade gärna kunnat vara lite varmare. Jag har inte använt någon solskyddscreme alls. Igår fick jag till och med sitta invirad i min sarong för att inte frysa om armarna... Dock har jag förstått att ni har massa snö och läbbiga minusgrader, så man får väl vara tacksam för det lilla :)

Nä, det är väl lika bra att städerskorna får göra sitt jobb. Måste ju checka ut (och få tillbaka mitt pass!!) och kan ju lika gärna sitta och läsa i sofforna i lobbyn. Ha det bra och jag hoppas ni kan hålla tummarna så att starten går bra... På återhörande (hoppas jag...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar