torsdag 26 mars 2015

Lite värme tack!

Gomorron. Jag är så glad att SMHI:s klass 1 varning för Västkusten (1,5 dm snö från igår kväll till nu på morgonen) inte stämmer här i alla fall. Det räcker med att det är svinkallt och blåser småspik ute. Vill inte ha mer vinter nu. Vår tack! Jag längtar efter blommor och fågelkvitter och att man kan gå ut utan att bylta på sig massa kläder. Pretty please?

Här händer inte så mycket annars. Jag har kommit igång med promenaderna och förra veckan var jag ute lördag, söndag, tisdag, torsdag, fredag och lördag. Känns gött. I lördags var jag uppe på Ellös över dagen. Mormor ville att jag skulle komma. Hon skall nämligen väva en matta till mitt badrum utav pappas gamla kläder :) Jag räddade en skjorta som jag gillade väldigt mycket:


Jag vet inte varför jag gillar att ha på mig pappas kläder så mycket, det är som om jag kommer närmare honom på något sätt. I alla fall så bestämde vi "design" på mattan och nu kan mormor börja väva. Här är världens bästa mormor:


Nästan det första hon frågade mig när jag kom var när jag har semester i sommar. Hon räknar kallt med att både jag och Maggie kommer upp då. Till och med inskrivet i kalendern :) "Bara" 17 veckor kvar...

Maggie har fått en ny tunnel att leka i. Jag köpte ju en till Nellie och Cornelia för säkert 10 år sen, och den har även Maggie haft. Men den var ful och smutsig så när Lidl annonserade att de hade en tunnel för 129 kr förra veckan slog jag till. Maggie älskar sin tunnel och leker i den varje dag. Eller bara ligger och spanar på världen utanför.




Hon får sin "kvällsmat" vid 21 ungefär. Timmen innan dess så kurrar det i hennes mage. Då ställer hon sig precis nedanför min schäslong och bara stirrar på mig... Lite stressande...


Här blundar hon precis, men annars är det bara huvudet jag ser från mitt hörne av soffan...

Här är en annan rolig bild på madame:


Hon har precis kommit in efter en kort runda på altanen och jag är övertygad om att hennes envisa jamande är en klagolåt på hur kallt och blåsigt det var ute. Hon brukar tjöta när vädret inte passar.

Så här ligger hon ofta nu för tiden, dels på morgonen när jag sitter vid datorn precis bredvid och dels på eftermiddagarna när jag kommer hem:



I förra veckan gjorde jag något jag aldrig gjort tidigare: en ansiktsmask. Så här vacker blev jag då:


Det var inte särskilt behagligt de 40 minutrarna den var på, och inte särskilt behagligt att ta av den (satt som tejp), men efteråt fick jag väldigt len hud.

Nu väntar jag ivrigt på att min nya telefon skall komma den 10 april. Jag har beställt en Samsung Galaxy S6 (guldfärgad) som släpps då. Jag beställde den i fredags, första dagen som jag kunde byta abonnemang (då hade jag haft mitt nuvarande 1,5 år). Nu har jag äntligen ett abonnemang där jag kan ringa, SMS:a och MMS:a obegränsat och så kan jag surfa för 12 gb. Tror att 4 gb räcker, men tog 12 i 2 månader och så får vi se var jag hamnar sen.


Jag passade också på att lämna in min S3 på service (3 dagar innan garantin gick ut) eftersom den envisas med att starta om av sig själv ett par gånger om dagen. Under tiden har jag en lånetelefon från jobbet, en gammal S2. För att förvirra mig ytterligare har jag en S5 "i tjänsten". Lånade hem S2:an i torsdags och installerade alla appar. Ett jäkla jobb är det. Upptäckte dock direkt att det var jätteglapp i laddningskontakten, så den kunde bara ladda om jag satt och höll fast kontakten... Så i söndags gick jag till jobbet och lånade en annan gammal S2:a. Bara att installera allt igen... Jippe.

Och för er som har mitt hemtelefonnummer i er adressbok kan jag meddela att det är uppsagt och slutar funka 14/4.

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar