lördag 15 augusti 2015

Jäkla ad-ware

Gomorron. Har lagt många timmar på den förbannade datorn nu. När jag skulle installera Google Chrome i torsdags, på min rena dator, fick jag en fråga. Ville jag installera något multimediatillägg? Det såg väldigt legitimt och verkligt ut, jag är mycket noga med att aldrig installera skit jag inte behöver. Men nu gick jag på en nit. Fick någon äcklig ad-ware installerad, med massa pop-up-fönster. Jag har försökt avinstallera dessa men det funkar inte. Tog bort allt jag kunde via programhanteraren, och har sedan följt diverse råd utan att det lyckats.

Igår installerade jag Panda Internet Security 2016, ett program jag har tänkt att köpa. Men nu vete katten... inte ens det tog min ad-ware. Hittade ett annat program, som man fick köra 14 dagar fritt, som verkar ha tagit det. Men jag vågar inte säga hej än. Är så trött på sånt här, vem blir glad av att jag får en massa pop-up-fönster. Tror de att jag skall klicka på något? Läste någonstans att om man fyllde i enkäten som kommer upp i fönstret så förbinder man sig att betala 5 dollar i veckan för något man inte vill ha. Hurra...

Nog om detta. Gårdagen gick bättre både när det gäller mat och motion. På förmiddagen såg jag att vännerna på ICA Fiskebäck hade räkor för 109 kr/kg (en kollega ringde till fiskaffären i Mölndal och de tog över 200 kr/kg!). Problemet var ju bara att min moppe är på verkstaden fortfarande, så jag behövde få någon kollega intresserad. Jag lyckades få två kollegor att också vilja ha räkor, så en av dem åkte ner på lunchen och hämtade åt oss.

Gick hem med räkorna efter jobbet, och sedan direkt ut på "stora Eklanda-rundan". Den är på strax under 4 km och alldeles lagom så där efter jobbet. SEN flyttade jag ut på altanen med mina räkor och surfplattan med Netflix. Där satt jag ett bra tag, det var skönt. Räkorna var väldigt goda, så där fasta med smör i huvudet. Mums. Har ju massor kvar (köpte 1 kg) så de åker in i frysen idag. Kanske tar jag några innan jag sticker in till stan.

Vad skall jag göra i stan? Det är ju Kulturkalaset, tänkte jag skulle se om det var något att ha. Väntar bara på att dagens andra maskin skall bli klar, så att jag kan hänga ut den först. Hoppas inte grannarna stördes av att jag satte på första maskinen 6.30...

Fredag 14 augusti 2015:

Motion:
14.096 steg (hälsosamt tempo 6.160 steg)
122 aktiva minuter
(mål 10.000 steg/100 minuter)

Mat:
Frukost: Bröd med ost och skinka (jobbfrukost)
Mellis: -
Lunch: Kycklingfilé, vitlökskvarg, sjögräsnudlar med sambal
Mellis: En liten burk Lindahl's kvarg
Middag: Massa räkor

Ha en skön lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar