fredag 14 augusti 2015

Nu funkar det!

Gomorron! Nu funkar min dator! Det var lite kritiskt ett tag... Tog med mig datorn till jobbet och fick hjälp av en kollega. Jag lyckades ju installera Windows 10, men fick massa felmeddelanden och så ville den starta om hela tiden (gav upp när jag startat om den 8 ggr eller så)... Jag sa till honom att det inte fanns något på datorn som jag inte kopierat till min NAS = den gick att formatera om.

MEN datorn vägrade att boota från mina USB-portar, så det gick inte att göra en nyinstallation. Han löste det genom att ladda ner en ISO-fil eller nått, jag fattar inte så mycket. Jag har haft dator sedan 1986 men jag är mycket bättre på att använda den än att försöka förstå hur den funkar...

Väl hemma så fastnade jag totalt... jag hade egentligen planerat att gå ut och gå när det svalnat lite, för min stegräknare visade inte 10.000 steg. Men när jag "vaknade" var klockan nästan 21 och det var lite sent att gå ut...

Maten gick åt skogen igår (dock helt OK fram till eftermiddagen). Jag hade gjort misstaget att inte slänga ut onyttig mat så middagen blev en färdigrätt med pasta. Så gott men inte så bra med tanke på kolhydraterna...

Sen "hittade" jag en påse blandade nötter i skåpet också, som jag givetvis var tvungen att äta av. Det är då fasen vad sånt går på automatik. Det är som det sker i trans... När jag kom på det (då halva påsen var uppäten) slängde jag ut resten. Så besviken på mig själv. Jag skall gå igenom skåp och lådor i helgen och slänga annat onyttigt. Jag är ofta väldigt duktig på att inte handla något dumt, men om jag gör det så äts det på automatik. Finns det hemma så slinker det ner. Så dumt så jag vet inte hur. Någon som känner igen sig?

Nåväl. Orkar inte redovisa exakt vad jag åt igår, vi kan ju nöja oss med att det blev fel. Och stegen var som sagt inte bra de heller; 8.690 steg och 84 minuters rörelse.

De ringde aldrig från moppeverkstan igår, och nu har de stängt fredag-måndag... Ypperligt tillfälle att promenera lite mer :) Jag behöver bunkra sjögräsnudlar i helgen, och de är mycket billigare på Willy's än på Maxi. Inte så att jag "inte har råd" att betala 3 kr mer per påse, men jag tar tillfället i akt och går över motorvägen och handlar under helgen. Det blir en bra promenad och jag tar med mig min "dramaten" så jag slipper bära.

När jag får min moppe igen så skall jag ta tag i detta med gymmet/simning igen. Å vad jag längtar efter att simma. Nu har poolen varit stängd i nästan 3 månader (renovering) men om jag inte är helt ute och cyklar så öppnar de i nästa vecka. Gymmet skickar väl snart ut en efterlysning och undrar var jag är... Skärpning där också alltså!

Idag är det fredag = frukost på jobbet. Jag är i valet och kvalet om jag skall äta brödet eller ej. Tror jag gör det idag... det var så länge sedan. Det är så mysigt när vi alla sitter ner en halvtimme på fredagsmornarna.

I Göteborg pågår Kulturkalaset just nu. Vädret verkar bli bra i morgon, så jag tror jag skall åka in till stan och se på spektaklet :)

Ha en bra fredag! Snart helg!!

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen mej. Har jag det hemma så slinker det onyttiga ner.
    Fast nu när jag gått ner 21 kg sen årsskiftet så det börjar kännas lättare att stå emot.
    H en bra helg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men å så glad jag är för din skull! Kram

      Radera