onsdag 11 november 2015

Bidde inga nya stöd

Gomorron. Nej, det bidde inga nya stöd igår. När jag kom fram till moppeaffären såg jag direkt hur mörkt det var i verkstan. Mekaren var sjuk och det var bara att vända. Får se om han är där idag, jag skall ringa senare och kolla. Idag behöver jag ju moppen till gymmet, så skall de bytas idag behöver jag få med mig den hem. Hoppas jag hinner simma innan Yinyogan. Kan bli stressigt om jag skall via verkstan...

Det är skitsvårt att ställa moppen med ett icke-fungerande stöd. Jag får lägga en liten sten under det trasiga stödet för att den inte skall välta. Inte så roligt om någon stöter till den, då ramlar den. Hoppas verkligen att det går att fixa snart.

Annars har inget hänt, handlade och röjde för städerskan igår. Inget upphetsande alls. Fy vilket innehållslöst liv man lever tidvis. Det är en himla tur att jag trivs på mitt jobb, annars hade det varit väldigt tragiskt.


Fyllde också på mina dosetter igår (har två så jag fyller på för två veckor i taget). Här ser ni hur många piller jag tar varje morgon. Ordinerat av min läkare: 2 D-vitamin, 2 kalk, B12 och multivitamin. Sen tar jag också 3 omega 3, zink, B-vitamin, krom och öljäst. Mitt på dagen tar jag järn (ordinerat av läkaren) och B-vitamin. Och på kvällen 2 D-vitamin, 2 kalk, 2 magnesium, B-vitamin och så mina sömnpiller Propavan (1,5). Tur att jag inte har några problem att svälja mediciner. Alla tabletter ovan går ner med en klunk vatten.

Ha en bra onsdag!

2 kommentarer:

  1. Oj och jag som tycker äter många piller, 4 st på morgonen, 3 på kvällen och värkmedicinen vid behov under dagen.
    Hoppas dom hinner fixa moppen så du kan åka på det du ska.
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera