fredag 13 november 2015

Lite stressat

Gomorron. Idag skall jag simma trots att jag inte har någon moppe. Jag går hemifrån om 15 minuter (6.00) och borde då vara framme vid simhallen precis när de öppnar 6.30. Mina kollegor åker förbi 7.20 och då kan jag åka med dem till jobbet. Det blir en halvtimme kortare tid här hemma mot en vanlig sim-morgon, så jag är lite stressad nu. Tänkte dock skriva en kortis ändå :)


Möt min nya bästa vän på jobbet - ett värmeelement. Jag fryser så mycket på jobbet att jag blev väldigt glad när chefen köpt in ett gäng såna här. Min står på hela dagarna på 24°C och det märks tydligen väldigt tydligt när man går förbi mitt rum att det är varmt där inne. Mys. Hatar att jobba när jag fryser!! Går ju omkring med både halsduk (för min dumma axel) och fleeceponcho i vanliga fall...

Igår efter jobbet gick jag till Maxi för att hämta några paket och hämta ut lite mediciner. Ett av paketen var min nya skrivbordslampa jag beställt från conrad.se via cdon.com. Själva paketet som lampan kom i var inte så himla stort, men låda den skickades i var enorm. Över en meter långt paket och säkert 40 cm brett. Jag fick packa upp det i affären och lämna den stora lådan, inte en chans att jag skulle få med mig den i dramaten. Kan inte fatta varför de skickar lampan i en låda så stor att 5 lampor hade kunnat få plats...


Nu kan jag se att lösa korsord igen! Sedan den gamla lampan gick sönder har jag haft en liten som bara ger ett punktljus, skitsvårt när man bara ser en liten del av korsordssidan på en gång...

Sen hem och pusta i en halvtimme innan det var dags att gå till kören. När vi kom in till stan, vi parkerar vid Feskekörka, hade de hängt upp jättefina ljusbollar i träden. Så fint!


Det är svårt att fånga på kort, men bollarna var i silver eller guld.


Här är en något oskarp närbild på en av silverbollarna. Idag såg jag också att grannen har satt upp alla ljus på sin altan, räcket var inlindat i flera slingor och ett träd de har på altanen hade också fått ljus. Nu kan jag sätta i mitt ljusnät på framsidan med gott samvete, och åter plugga i slingan på baksidan (hade i den tillfälligt i lördags). Måste bara köpa några nya timers i helgen. ÄLSKAR LJUSEN!!

Nu är det dags att gå. Äntligen fredag idag och sen hem till en helg utan några som helst planer. Eller nja, jag har som vanligt ärenden som skall utföras, t.ex. inköp av timers. Och om posten kommer med ett par hörlurar från mamma idag skall jag gå över motorvägen till Clas Ohlsson och reklamera dem åt henne. Men inga planer med tider i alla fall, precis som jag vill ha det.

Ha en bra fredag! Och tänk inte alls på att det är fredagen den trettonde. Det kommer inte jag att göra. Alls. Jag lovar. Kanske....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar