måndag 16 november 2015

En lugn helg

Gomorron. Måndag igen. Värst vad ofta det är måndag :) Helgen som gått har varit mycket lugn med många tankar. Halva lördagen gick åt till att titta på nyheter. Jag kan ju inte säga att jag känner mig direkt trygg i att jag skall ut och flyga om en dryg månad. Många i min familj skall ut och röra på sig i jul/nyår, jag hade nog velat ha alla hemma (inklusive mig själv).

I fredags var jag ensam för första gången på 2 fredagar, gött. Inga räkor visserligen, men det funkade lika bra ändå. Det blev TV hela kvällen. Tyvärr slocknade jag i soffan i en halvtimme, och det är det sämsta jag kan göra... Så skönt visserligen, men nattsömnen går åt helvete då. Gick och la mig vid 23 och kollade på min serie (just nu Blue Bloods) på datorn. När jag hade kollat flera avsnitt utan att somna (somnar alltid annars mitt i ett avsnitt) och klockan var över 2, så kom jag på att jag glömt ta mina kvällsmediciner. Inklusive mina sömntabletter. Nu är ju inte mina tabletter insomningstabletter, men jag hade småsomnat i flera timmar men vaknat direkt igen. Gick upp och tog mina tabletter och 45 minuter senare somnade jag för natten.

Maggie väckte mig som vanligt kl 6, men jag gick upp och öppnade altandörren för henne och kröp ner i sängen igen. Fick sova till 9.30 då brorsan ringde sitt vanliga lördagssamtal. Han brukar alltid ringa mig på väg till tennisen. Det var han som berättade för mig vad som hänt i Paris, jag hade ju bara kollat på inspelat på fredagskvällen och missat det helt. Sen blev det alltså massa nyheter.

Vid 11 tog jag bussen till Mölndals Centrum och köpte några små presenter (vill inte avslöja vad) som jag skall ge till min familj när vi ses i början av december. Alltid kul att kunna ge bort något litet. Hem igen och mer nyheter, "vanlig" TV och korsord. Inte mycket annat vettigt blev gjort. Jag älskar verkligen att ladda batterierna så här. Jag tycker det är jättekul med besök, men i grund och botten är jag en eremit som trivs bäst själv...

Så fort det blev mörkt tog jag fram ljusnätet för häcken på framsidan. När jag kom hem från jobbet i fredags möttes jag av grannens fina slingor på altanen och när de nu har satt upp sina så var det fritt fram för mig :)


Det är jättesvårt att fånga på bild, men jag tycker det blir så fint med ljusen i häcken. Slingan på baksidan är nu också tänd. Tände ju den i lördags när Maria var här, men släckte den sen då jag inte gillade att vara först i grannskapet. Knäppt, jag vet!

I går söndag blev det en promenad över motorvägen till Clas Ohlsson. Där lämnade jag tillbaka ett par bluetooth-hörlurar jag köpt åt mamma, och köpte timers till mina utebelysningar. Sen tänkte jag kolla på vinterjacka på Stadium Outlet, ett ställe som jag faktiskt inte visste fanns. De har tydligen haft öppet sedan i maj. Det ligger precis bredvid Stadium + i Sisjön.


Precis när jag kom innanför dörren såg jag min jacka! Den var jätteskön och kostade 799 kr, nedsatt från 1.800 kr. Inuti är det fusk-dun, skönt att det inte är sån där fyllning som bara klumpar sig. Den är inte så jättetjock, men jag tror den blir bra som vinterjacka.

Promenad hem igen och så mer slöande. Lite annat pillade jag med också, men inte så mycket. Konstigt nog har hammocken inte blivit inslagen i presenning än... undrar när det skall ske? ;)

Veckan som kommer innehåller, förutom jobb, lite datasupportande idag och tandläkarbesök i morgon. Vill inte. En tand skall lagas. HATAR det. Är väldigt svårbedövad, det brukar behövas 3 sprutor för att det skall ta på mig. Fy fanken vad jag inte vill det. Dyrt som stryk är det också. Tanden som skall lagas har jag inga problem med nu, men det kommer jag att få snart säger tandläkaren. Det är en tand som är amalgam-sanerad, men lite amalgam finns kvar runt om och det är den som har släppt. Hon fick ner sitt petverktyg en bra bit i tanden när jag var där sist. Jag är bara livrädd för att den spricker, som mina andra tänder har gjort. OM denna spricker så att den måste dras, då måste jag börja fundera på att göra en brygga. Det är nämligen sexan i vänster underkäke och jag har ingen sexa i överkäken på någon sida. Det kommer att bli skitsvårt att tugga då. Vill inte göra bryggor. Vill ha roligare än så för mina pengar...

Ha en bra måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar