torsdag 7 april 2016

Väntar...

Gomorron. Jag kan inte få Kreta ur skallen. Jag går och väntar på att höra ifrån Solresor. Om de kan fixa ett rum åt mig som inte kostar skjortan (de 2 enpersonersrum hotellet har är fullbokade). Jag vill ju helst åka vecka 36 (första veckan i september), men har även kollat på veckorna runtomkring. Vecka 39 finns det ett ledigt enpersonersrum, men jag tycker att det är för sent. Det är anläggningens sista (eller möjligen näst sista) öppna vecka för säsongen. Jag har en kollega som åkte den veckan för några år sen (till ett hotell i samma by) och de tyckte att det var lite kallt, framförallt i vattnet. Å jag hoppas jag får svar snart!

För ett tag sedan köpte jag lite olika saker från ebay, de börjar ramla in nu. Tidigare i veckan fick jag min popcornskål. Jag betalade ganska exakt 100 kr för den (inkl frakt), tror den ligger på ungefär 150 kr + frakt om man köpt den på webben i Sverige. Vet inte vad den kostar i butik.


Jag ser många fördelar i denna: mindre fett, bättre fett (inga transfetter), mindre salt och så mindre portion. Och gott blev det! Det känns verkligen att de var mer naturliga än mikropopcorn. Det där med att poppa på spisen har jag aldrig fått kläm på. I alla fall tog jag en liten gnutta (max 1 tsk) rapsolja och 0,5 dl popcorn och mikrade (med locket på) i 3,5 minuter. Perfekt!

Idag är det kören. Ser inte fram emot att moppa in till stan i detta skitväder vi har haft de senaste dagarna (regnigt, kallt och riktigt blåsigt). Idag måste jag moppa tidigare, för jag skall förbi en affär i stan och köpa ett presentkort till kusin som fyller 40 år idag. På lördag har hon kalas, svågern, brorsan och jag skall gå på det, så presenten är från alla 3 kusinerna med familjer. Det kan bli ett spännande kalas då vi skall vara ute... snöboll eller brännboll skrev hon i inbjudan. Vet inte om hon räknat med vattenpolo? :)

Ha en bra torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar