tisdag 5 april 2016

Resplaner

Gomorron. Gjorde det stora misstaget att somna i soffan igår... sov väl en timme. Detta innebar att jag inte kunde somna sen när jag gick och la mig. Låg vaken och kollade på DVD (Hawaii Five-0) till strax efter midnatt. Det var inte lätt att gå upp i vanlig tid idag... Tack och lov somnar jag mycket mer sällan nu än innan jag började med Propavan varje kväll. Då somnade jag i soffan nästan varje kväll och det gjorde ju inte nattsömnen bättre. Nu sover jag som en stock varje natt. Propavanen är ju ingen insomningstablett utan en sova-hela-natten-utan-att-vakna-tablett.

Jag går ju och väntar på att min semester i sommar skall bli godkänd, så att jag kan boka en resa. Själva huvudsemestern, 3 veckor för mig, behöver jag inte ha reda på nu. Men jag har ju lagt in om vecka 36 också. Då vill jag resa till solen. Den skulle jag vilja ha bekräftad så snart det går. Jag har funderat på vart jag skall åka. Någon annan ö i Grekland? Marbella, som kompisen V talar så varmt för? Någon annanstans? Men i fredags så fick jag se denna bilden i mitt Facebookflöde:


Bildtexten var "final preparations". Var är detta? Jo, det är "mitt" hotell på Kreta, Okeanis Golden Resort. Det jag bott på 3 gånger (2012, 2013 och 2014). Jag hade ju inte alls för avsikt att någonsin åka tillbaka. Eller nja... det hade jag kanske. Men i alla fall så fastnade jag totalt. Jag älskar verkligen stället. Och personerna som jobbar där/äger stället. Så jag bestämde mig ganska snabbt: jag skall tillbaka i höst.

När jag kollade på Solresors sidor så gick det inte att boka för en person den veckan jag ville ha. Eller veckan före eller veckan efter. Om jag däremot skrev att det var 2 personer som skulle åka så gick det. Jag slängde iväg ett mail till Solresor och berättade om mitt dilemma och undrade vad de kunde ge mig för deal för ett större rum. Jag skrev också ett inlägg på hotellets Facebooksida. Där skrev jag att jag varit där 3 år i rad och när jag kom tillbaka år 2 och 3 så kände personalen igen mig. Att jag gärna ville komma i höst igen om detta med rum kunde fixas, och att jag då hoppades att de skulle komma ihåg mig igen. Svaret jag fick:

Lena,of course we remember you dear!!! We also hope Solresor can find you a room in Okeanis so we can welcome you again in September!

Så nu är bollen satt i rullning. VD:n har fått mail om semesterfrågan och Solresor ser vad de kan fixa. Håll tummarna!

Men först är det dags för London. 29 dagar kvar tills jag åker dit. Känner mig som värsta globetrottern. Tänk att jag, som fick superpanik bara jag såg ett flygplan på TV, håller på och reser så här mycket. Visst, jag kan inte säga att jag NJUTER av att flyga, men jag är inte livrädd. Och jag måste erkänna att jag tycker mycket om att vara på en flygplats, något med atmosfären när folk skall ut och resa. Det gäller bara att inte vara rädd för sånt som hände i Bryssel...

Ha en bra tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar