torsdag 8 september 2016

Sol och bad hela dagen

Gomorron. Vaknar upp till min sista hela dag. Känns både bra och dåligt. Tycker nog att en vecka är alldeles lagom, vet inte om jag hade velat stanna en vecka till. Inte bara p.g.a. madrassen, utan även andra saker som äckligheten i att behöva lägga allt toapapper i en papperskorg istället för att spola ner det, att "tvingas" gå ut och äta varje kväll (det är ganska gott att äta hemma) och så blir man (eller i alla fall jag) ganska mätt på värmen efter ett tag. Det är väl bra att "borta bra men hemma bäst" verkligen stämmer!? Fast det kommer att vara så tomt när jag kommer hem, Maggie kommer inte hem förrän nästa söndag.

Gårdagen handlade bara om sol och bad. Jag gick ner till Iguana Beach vid 10.30 och stannade till 16.30 ungefär. Lyssnade på talbok, löste korsord och slumrade. Nästan samma utsikt som dagen innan.




En sak som jag tycker är bra med stränderna här, jag vet inte om det är typiskt här eller om det är så på alla (eller många) andra ställen också: ALLA kroppstyper är "välkomna". Jag har inte sett många "perfekta" kroppar, däremot känner jag mig oftast smal... det är väldigt många överviktiga kvinnor och män, sladdriga kroppar och gropiga ben. Men ingen verkar skämmas. Så när jag sitter där i skuggan under min parasoll och känner att mina bilringar "rinner över" och jag får känslan av att jag borde lägga en handduk om magen för att dölja det, då kan jag skita i det, för ingen annan döljer sina skavanker. Ganska skönt faktiskt.

Jag gick tillbaka till hotellet och hoppade in i duschen, men så slog det mig: vad skall jag göra nu i flera timmar innan det är dags att äta middag? Fortfarande för varmt att sitta på min lilla altan, så jag tog på mig baddräkten igen och gick ut och satte mig vid poolen. Mera korsord och lite bad. De andra droppade av (de hade legat där hela dagen) och snart var jag helt ensam, förutom några som satt i baren. Jag hade det jättebra.

Jag filmade en liten snutt och till mitt försvar: jag ÖVERDREV både tonfall och min Göteborgska. Så här låter jag INTE. Låter ju mest som ett trumpet barn, men det bara blev så :)


Det växer vattenmeloner i rabatterna!!


Här är 2, fler finns längre bort. Undrar hur man vet när de är mogna?

Städpersonalen verkar ha fattat att jag viker ihop täcket för att sova på det, för nu hade de lämnat det som det var istället för att bädda.


Min kropp verkar ha vant sig lite vid detta hårda, för nu vaknar jag bara 4-5 ggr/natt, byter till sidan/ryggen och somnar om. Men jag har också tagit full dos av Propavan de senaste kvällarna också, kanske det hjälper. Men åå vad det skall bli skönt att komma hem och sova i MIN säng!

Middagen blev som vanligt på Farmer's House. Denna gången körde jag ett säkert kort och tog räkorna igen. När jag satt där och väntade på min mat så kom ett äldre svenskt par, som jag pratat med några gånger tidigare (de bor på ett annat hotell) och pratade lite. De berättade att de, när de kom till restaurangen, hade gått fram till bordet jag satt vid och börjat sätta sig ner. Då hade en av servitörerna kommit och sagt att bordet var reserverat. Haha, jag har alltså mitt alldeles egna bord. Nr 13 dessutom (ett nummer jag alltid använder när jag spelar på t.ex. Liseberg, och brukar vinna på).

Igår när jag satt där vid poolen och studerade omgivningarna så bestämde jag mig. Jag skall åka tillbaka hit nästa år igen. Jag vet att jag är knäpp, men jag trivs så bra här (bortsett från allt jag klagat på). En liten påminnelse till mig själv: ta med den lilla kylväskan, en kylklamp och en plastlåda, så jag kan ta med mig sallad till stranden (jag har en kylväska som är jätteliten, precis så att en låda och en klamp får plats).

Klockan är nu 9.30 ungefär och jag skall ta och göra i ordning frukost. Vi kör väl en stranddag till? Kanske, bara kanske, tar jag mig en utflykt i eftermiddag. Får se. Älskar att inte behöva bestämma innan vad jag skall göra. Eller behöva rätta mig efter någon annan :)

Jag måste lämna mitt rum i morgon klockan 12, och då ställer man packningen i receptionen. Sen finns det en dusch i källaren man kan använda efter strand/pool. Jag har inte beställt middag på planet hem (för sent att äta vid 22 tycker jag) så jag måste ha middag innan vi åker.

Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Jag brukar tänka att om jag åkte till exempelvis USA så skulle
    nog de flesta tycka att jag är lite och nätt! :-D
    Men vad härligt med normala människor och inga krav...

    :)

    SvaraRadera