torsdag 13 oktober 2016

Livstecken

Gomorron. Usch vad jag är dålig på att skriva. Men det beror väl mest på att absolut ingenting händer i mitt liv. Grått grått grått känns det som. Men det finns ju ingen annan än jag själv som kan ändra det :)

Igår var jag och simmade för första gången på ett bra tag. Egentligen skulle jag gått på våtvästen, men jag avbokade det. Jag är väldigt försiktig med axeln, vill inte hamna i samma läge som förra veckan igen. Jag tänkte att jag mjukstartar lite med vanlig simning. Det gick ganska bra. Visst, jag hade ont efteråt, men en timme under värmedynan när jag kom hem gjorde att jag gick och la mig mer eller mindre smärtfri. Alltid något.

För att underlätta lite för mig på jobbet bad jag om att få köpa ett separat numeriskt tangentbord. Ibland skall jag slå in väldigt mycket siffror i datorn (jag producerar trycksaker, och då bland annat produktblad med väldigt mycket sifferdata). Jag ser inte så bra så jag brukar vilja följa siffrorna med vänsterhanden, och då får högerhanden slå in siffrorna. Eftersom tab-knappen (som förflyttar markören till nästa cell) sitter på helt andra sidan av tangentbordet, måste jag lyfta handen från den numeriska delen för att byta cell. Inte alls bra för axeln. Jag surfade runt lite och hittade detta:


Ett numeriskt tangentbord med tab-knapp! Jag har aldrig sett ett sådant tidigare. Funkar skitbra! Jag slår nu in siffrorna med vänster hand  och kan följa med i manus med höger hand.

I söndags ringde det på dörren. Mina nya grannar (man och dotter, vet inte om det finns en fru också) ringde på och bad om ursäkt för att de störde lite när de flyttade in. Jag hade inte märkt någonting. De hade med sig en present till mig.


Fint va? Det är väl jag som skall ge dem inflyttningspresent...

Nu har jag två bordsdekorationer:


Haha...

Annars som sagt ingenting. Mycket tid under värmedynan. Mycket TV. Här kollar vi på TV tillsammans...


Ikväll är det kören. I morgon kväll inget speciellt. På lördag däremot blir det förhoppningsvis kul. Jag har bokat en bussresa till Ullared. Klockan 7.40 blir jag hämtad på Mölndals bro. Sen skall vi hämta upp folk i Kungsbacka innan vi kör till Ullared. Vi kommer att ha ca 6 h där innan vi åker samma väg hem igen. Jag känner mig jättestressad av detta att jag kommer att ha en tid att passa. Hur svårt är det inte att veta hur lång tid det tar i kassan? Tänk om det är jätteköer och jag inte hinner med bussen??? Gaah!

Nu måste jag rusa till jobbet. Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. Tänk om du skulle gå in och köpa dina behåar, betala, spara kvittot noga och sen gå in igen. Är det så att du inte hinner stå i kö fär du väl överge det andra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då måste jag ha med mig en ryggsäck att bära i. Sen vill jag ju handla "lite" mer än bara BH:ar... Det borde dock finnas förvaringsskåp någonstans. Skall kolla detta.

      Radera