måndag 24 juli 2017

Snart bär det iväg!

Gomorron. Klockan är 5.35 och om exakt en timme går bussen in till stan. Där blir det byte till flygbussen. Framme på Landvetter 7.30. Planet till Stockholm går 9.40. Väl där har jag 1 h 45 min innan planet till New York går. Kan inte fatta att jag vid 21 ikväll (svensk tid) landar i NEW YORK!

Natten har, som de flesta på senare tid, varit "crappy". Somnade vid 20.45 (gick upp 4 igår morse) och vaknade en timme senare. Trodde klockan var mitt i natten. Lyckades somna om men vaknade 1.30. Slumrade fram till 4.10 då jag gav upp och gick upp.

Sen dess har jag bytt lakan i sängen, rensat ur kylen, rivit osten som fanns kvar, slängt skräp och packat det sista. Kan inte stänga handbagaget än eftersom jag har datorn här.

Veckan som gått har inneburit 3 promenader. I måndags gick jag och Ing-Marie tillsammans.


I onsdags gick jag själv.


Och i torsdags med Jesper.


Samma runda alla 3 gångerna. Verkar som om jag går fortast själv och långsammast med Jesper :)

Annars har jag förberett mig för resan. Handlat lite. Tvättat och packat. Gillar att inte lämna allt till sista minuten.

Igår hann jag med ett kort besök (en halvtimme bara) hos min språkfamilj. Och så var vi och lämnade Maggie på kollo. Fick skjuts dit av L & A. De har ju köpt min gamla dator och jag hämtade deras gamla i lördags förmiddag. Förde över allt och installerade lite program så den var klar att hämtas igår eftermiddag.


Här sitter jag med alla 3 datorerna; min gamla till vänster, min nya och skärmen i mitten och min gamla till höger.

Maggie verkade känna igen sig på kollot (hon har samma rum som förra gången). Hon hoppade direkt upp till avsatsen framför fönstret.

Jag vet inte om hon såg katten som låg precis på andra sidan rutan, den hade ansiktet åt andra hållet. Katten som bott i rummet tidigare skulle hämtas lite senare, så luckan mellan inne- och uterummet var låst så de fick halva var. Jag knackade på rutan så att katten vände på sig och jäklar vad Maggie började fräsa!


Hon ser alltid så här sur ut. Men hon spann massor innan jag lämnade henne.


Det här blir bra. Måste bara slappna av och inte oroa mig för henne!

Igår åt jag en traditionsenlig "sista måltid före resa" på Eklanda krog. Deras fläskfilé med grönsaker är supergod. Givetvis vill jag ha extra vitlök!


Åt som vanligt bara hälften, men där behöver jag inte ens be om en "doggy-bag", det får jag ändå. Så nu har jag en halv portion i frysen.

Nu har jag ordentligt med resfeber. Har jag glömt något? Funderade länge och väl om jag skulle ta min ryggsäck eller min lilla handbagage-resväska på hjul. Jag har rest med en stor och en liten resväska förut, så jag vet att det inte är några problem. Ryggsäcken får jag lätt ont i ryggen av (datorn ligger ju i bland annat). Handbagage-resväskan "vann". När jag checkar in så lägger jag min (ganska) stora handväska inuti. Sen när jag gått igenom säkerhetskontrollen tar jag ut den och i den har jag då allt jag kommer att behöva på planet. Tidningar, korsord, laddare osv. Resten kan jag lägga i facket ovanför mig.

Ja men då hoppas jag att vi hörs ikväll eller imorgon bitti (6 h tidsskillnad) då. Att planet inte störtar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar