måndag 18 september 2017

Grå vecka

Gomorron. Vilka kontraster! Lite skillnad i vädret denna veckan mot förra (då jag var i värmen). Här har det varit grått och regnigt. Jag skulle visserligen inte alltid vilja ha det så varmt som de har det runt Medelhavet, men det var gott att komma bort ett tag. Då blir ju kontrasterna större (på gott och ont).

Veckan har bara passerat. Mycket på jobbet. En promenad har det blivit, inte mer. Foten krånglar fortfarande och efter onsdagens svamplockarpromenad tog det ett par dagar för kroppen att hämta sig. Jäklar vad jag fick ont överallt. Vi gick ju inte långt, men vi gick upp och ner för en massa berg. Vi fick lite svamp:


Här är allt orensat. 1,1 kg. Nej, jag plockade inte allt detta själv. Jesper ville inte ha något så allt han plockade åkte ner i min påse. Plus att jag fick lite av det han plockade tidigare på dagen.


Här är det rensat. De gula till vänster stektes genast upp. Trattisarna skulle torkas.


Här har det gått 2 dagar. Igår kväll (efter 4 dagar) var det inte mycket kvar. All svamp fick plats i en liten burk. Men det blir gott att göra kantarellbiffar eller någon sås (är urkass på såser). Får se om det blir någon mer svamp plockad. Jesper vill gå idag, men jag skall iväg och göra den sista ögonundersökningen strax före klockan 15. Då får jag såna där "roliga" droppar i ögonen och kommer inte att se så bra resten av dagen. Plus att jag blir så himla ljuskänslig.

Annars har inget speciellt inträffat. Kören i torsdags för första gången på 3 veckor. Det var kul. Fick "chans" att inviga mitt nya regnställ ordentligt på vägen hem då det regnade en hel del. Det funkade.

För några veckor sen köpte jag mig ännu ett par Skeechers, från XXL. Lite mer färgglada än jag är van vid. I fredags hade jag på mig dem för första gången. Jag hajade verkligen till varje gång jag såg mina fötter...


Jag fick med ett par blåa skosnören också, men så länge jag ler när jag ser skorna behåller jag de rosa :)

Helgen har varit otroligt slö. Började få ont i örat på lördagen så jag ansträngde mig verkligen för att göra ingenting :) I går söndag skulle jag egentligen varit på kalas i Borås, lillebror fyllde 50 i lördags, svägerskan fyllde 50 i somras och äldsta brorsdottern fyllde 27 i söndags. Men jag orkade inte. Ställde in. Låg kvar i sängen till efter klockan 14 och var helt slö och vilade. Kollade på Netflix och TV4 play. Sen löste jag korsord i flera timmar. Mer än så blev det inte.

Denna veckan får bli mer aktiv och mindre grå! På återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar