lördag 30 december 2017

Sista dagen

Gokväll. Nyss hemkommen från att ha hämtat Maggie hos mamma i Rävlanda. Hon ville bara komma hem. Jag ville bar komma hem. Nu är alla var de skall vara.

Men för att gå tillbaka till sista dagen. Ville skriva om den tidigare, men jag hittade inte strömkabeln till datorn.

 Jag hade gått förbi kusin Jane med massa "överbliven" mat vid 11, fick stanna där tills det var dags att åka vidare. 

Det där med att "public transport" till Gatwick var ju bara ett skämt. Den vanliga tuben gick inte. Gatwick Express gick inte. Buss gick. Jag kom fram till Victoria (via 2 byten) och hamnade i en jäkla kö. Bussarna skulle gå till Gatwick en gång i halvtimmen. Men så satte de in dubbeldäckare. Flera. Och vi kom i väg Dock var det flera i sällskapet som märkte att deras plan gick. Sån jäkla tur att jag kom till flygplatsen i tid. Massa extra tid. Typ 6 h. Men jag fick checkat in mitt bagage direkt. Trodde faktiskt att det inte skulle gå så tidigt, men det gick.

Men att gå igenom säkerhetskontrollen direkt funkade inte för mig. Jag behövde mat! Klockan var närmare 15 och jag åt 2 små frallor klockan 8, med mjukost. Hittade en restaurang och köpte en BLT (macka) där jag bara åt proteinerna (bara en liten bit kyckling) och salladen. Gick igenom säkerhetskontrollen. Gick omkring på flygplatsen en massa timmar. Fick ett otroligt protein-behov. Hittade en sallad på "Pret a Manger" som bara innehöll kräftstjärtar, ägg och sallad. Perfekt. Precis vad jag behövde.

När det var dags för mitt flyg att gå så fick vi reda på att föregående flyg inte ens hade landat. Och jag som hade tagit mina lugnande Atarax...

Lyftet gick bra, Själva flygningen gick bra. Men det var en väldigt bumpig landning. Då kändes det extra tryggt att brors-dotterns fästman Daniel jobbade som brandman där på Landvetter då när jag skulle landa. Ifall något skulle hända. Men det gjorde det inte. Tack och lov!!

Landade och fick mitt bagage. Mycket tidigare än vad jag trott, eftersom jag checkade in mitt bagage så tidigt (trodde det skulle komma sist).

Tog flygbussen till Korsvägen. Sen spårvagn till Mölndal. Där tog det stopp. Både hissen och rulltrappan stod still. Vad göra? Massa steg upp. Valde istället att gå till nästa hållplats, Storgatan. Lite läskigt då flera blivit överfallna där på senaste tiden. Men jag klarade mig. Kom hem och kunde lägga mig i min underbara säng. Underbart!

Sen jag kom hem har jag arbetat i 3 dagar. Mycket lugnt, men det är skönt så också ibland.

I förrgår var jag hos fot-doktorn. För mycket att berätta. Det gör jag på måndag! Likaså allt som hänt i helgen!

På återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar