söndag 29 juli 2018

Idag bär det av!

Gomorron. Nu var det alldeles för länge sedan jag skrev något, så här lång tid har det aldrig gått mellan 2 inlägg. Varenda gång jag skall skriva ett inlägg så blir jag bara överväldigad, för att det har gått så lång tid sen det senaste inlägget och jag har massa bilder jag vill visa. Eller också är det för att jag helst vill sitta med laptopen kopplad till den stora skärmen, och det var ett bra tag sedan jag hade det. Enklare att arbeta med bilder på den stora skärmen. Men nu har jag tagit mig i kragen, för jag vill ju att min Malta-resa skall finnas med bland mina reseinlägg. Och idag åker jag!

Brorsans yngsta son Isac och hans fru Adelina bor på Malta, och det är dem jag skall hälsa på. Planet går vid 14-tiden idag, och jag skall mellanlanda i Riga. Tyvärr blir jag sittandes i Riga i över 6 h, och landar inte förrän halv 2 i natt. Men det skall nog gå det också!

Det har hänt väldigt mycket "och ingenting" sen jag skrev senaste. Det största är väl att brorsans mellandotter Emma fick sin Daniel i början av juni. Finns hur många bilder som helst, men här kommer några favoriter.






Bortsett från bröllopet har livet bara gått vidare. Foten är bättre, jag fick gå tillbaka till sjukgymnasten för att hälsenan började spöka igen. Det gör den när den opererade senan och tillhörande ledband är överansträngda, då får hälsenan ta smällen. Så det var ett par veckor som jag inte rörde mig mer än nödvändigt. Händerna är sämre. Mycket sämre. Värmen är inte bra för dem. Har äntligen hittat några "kylpack" som jag kan ha och kyla dem. Funkar också med en isklamp, men den är mindre smidig att sitta och krama.

Nu har jag semester sen 1 vecka tillbaka. Jag har varit på Tjuvkil och hälsat på mina gamla "dagföräldrar" och ett av deras barnbarn. Jag har lämnat Maggie på "kollo" (kattpensionat) under årets varmaste dag (i fredags) och både hon och jag höll på att smälta bort. Men hon har det bra där, egen AC på rummet och hur svalt och skönt som helst.

Nu blåser jag liv i bloggen i åtminstone en vecka, under min vistelse på Malta. Sen skall jag skärpa mig när jag kommer hem och skriva "lite" oftare. Jag skriver ju bara för min skull, så då är det ju dumt att låta bli :)

På återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar