tisdag 4 september 2018

En härlig dag!

Gomorron. Här latas det som katten. Sov ända till 8 och sitter på sängen med datorn i knät och bara slösurfar. Gårdagen var också mycket lat, men det är väl så det skall vara på semestern?

Jag gick ner till stranden redan strax efter klockan 9. Det var redan en del folk där, men fler kom senare.


Givetvis lyckades jag få danska stolsgrannar som rökte... typiskt. Vattnet var skönt, inte lika varmt som i poolen, men skönt. Det var massa stora fiskar som simmade runt benen, lite obehagligt tidvis. Tidigare har jag bara sett såna där småfiskar de har på fisk-spa, men dessa var större, kanske 20 cm långa.

Där satt jag i alla fall fram till halv 2 ungefär. Korsord, talbok och bad. Skönt. När jag blev hungrig övergav jag min stol (den kostade 6 euro!) och gick hem för att äta. Jag hade kunnat lämna en handduk eller något annat där och sen kommit tillbaka till stranden, men jag kände att jag fått nog.

Hemma blev det en god sallad med ägg, tonfisk, grönsaker och tzatsiki.


Gott och enkelt. Men jag önskar att det fanns något annat att ha i än ägg och tonfisk, kommer att bli trött på det efter någon dag. Visserligen hade jag väl kunnat köpa t.ex. kyckling och steka upp, men det blev inte av att jag gjorde det när jag var i affären. När jag är i London är det så enkelt att bara köpa färdigstekt kycklingfilé och ha i salladen.

Eftermiddagen spenderades vid poolen. Måndagskvällar på detta hotellet innebär barbecue, som man kan anmäla sig till för 15 euro. Jag har varit på några sådana tidigare, så jag hoppade över det igår. När de började förbereda området för festen gick jag in. Duschade och så skulle jag bara "vila ögonen lite". Ha! Hade ju varit uppe sen klockan 3 på morgonen så det var ju inte så konstigt att jag tvärsomnade. Vaknade 21.30... Dags för middag!

Där fick jag min kycklingfilé. Jag sa "no rice and half the potatoes". De lyssnade inte. Men jag åt inget ris och bara några bitar potatis. Och all kyckling :)


Sen tog jag mig en promenad upp till huvudgatan, på jakt efter min favoritservitör George. Han jobbar numera på en annan restaurang. Där hittade jag inte bara honom, utan även en annan som tidigare jobbade på Farmer's House.


George.


Christos.

De satt och snackade med ett danskt par som var här för 19:e året... de slår mig i alla fall. Mycket skratt och väldigt trevligt var det.

Hem och i säng. Kolla lite film.

Vad skall jag göra idag? Ingen aning. Jag skall läsa igenom mina gamla blogginlägg härifrån och försöka lista ut vilka turer med "The little fun train" (ett sånt där litet turisttåg) som jag redan tagit. De har ca 10 att välja mellan, och det är ju onödigt att ta samma som jag redan åkt tidigare. Vet inte om det blir idag eller en annan dag dock. Eller också blir det en tur till Chania. Vi får se. Det är det bästa med semester och att resa själv, jag kan göra vad katten jag vill! :)

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar