lördag 8 september 2018

Torsdag till lördag

Gomorron. Klockan är 10 och jag har 2 timmar kvar i rummet. Nästan allt är nerpackat, inte mycket kvar. I ryggsäcken skall jag nu ha allt jag behöver under dagen, och sen får jag packa om lite innan det är dags att åka ikväll. Jag stannar nog kvar i rummet till klockan 12, poolen försvinner ju inte någonstans :)

Jag skrev inget igår för jag hade absolut inget att berätta... både igår och i förrgår har jag bara varit vid poolen. Verkligen latat mig. Simmat lite ibland. Löst korsord. Till och med börjat läsa en bok. Det var många år sedan jag läste en bok, jag tycker att det är svårt att behålla fokus med ögonen. Och så lyssnar jag ju på talböcker hela dagarna så jag har inte haft något behov av själva läsningen. Men korsordstidningarna är nästan slut, så igår eftermiddag gick jag till "bokhörnan" på hotellet, där man kan ta eller lämna böcker. Jag tog den enda boken de hade på engelska, en riktig kärleksroman. Jag är ju mer för deckare i vanliga fall. Men detta var 3 böcker i 1, så den tog jag. Den första (190 sidor) läste jag faktiskt ut igår.

Jag "frossar" i nypressad apelsinjuice. Ett glas kostar 2 euro här på hotellet och till det går det åt massa apelsiner. Så himla gott!



Både igår och i förrgår tog jag ett litet nattbad. Egentligen är poolen stängd från klockan 21 till klockan 8, men jag snackade med bartendern och det var OK om jag var tyst. Det är magiskt att ligga på rygg i mörkret och kolla på stjärnorna. Fast jag såg bara 3 stjärnor igår. Och ett flygplan.


Efter badet igår duschade jag. Dum som jag var lämnade jag mina badtofflor (som jag har på mig i duschen) i badrummet när jag skulle hänga upp baddräkten. Golvet i lägenheten är glashalt när man är blöt om fötterna, och givetvis gjorde jag en riktig Kalle Anka-vurpa och gick nästan ner i spagat. Sen var jag ännu dummare när jag fortfarande inte hade på mig tofflorna, så jag gjorde en vurpa till. Denna gången slog jag mig i bakhuvudet. En stor bula. Men det blödde inte och jag tappade inte medvetandet. Läskigt var det ändå.

Idag blir det som sagt poolen igen. Synd att solstolarna är så obekväma, jag får lätt ont i ryggen av dem. Sitter ömsom med benen utsträckta eller böjda, och ibland sitter jag på sidan av stolen med fötterna på marken.

Igår kväll, före badet, tog jag mig en liten promenad i byn. Det har verkligen hänt saker här sedan jag var här första gången 2012. När jag kollar i mataffärerna uppe vid huvudgatan inser jag att jag faktiskt inte behöver gå den långa vägen till den stora mataffären, allt finns att få tag på här. Kanske några cent dyrare per vara, men man slipper ju släpa så långt. Får försöka komma ihåg det till nästa gång. För en nästa gång blir det. Jag stormtrivs här och kommer definitivt att komma tillbaka. Troligen samma vecka nästa år.

Förresten, jag är inte av med min förbannade hosta än. Är evinnerligt trött på den nu!! Tur att man alltid har dörren stängd här (annars funkar inte AC:n), annars hade jag stört mina grannar. Fast jag har ju suttit ute och hostat också...

Planet går 23.40 grekisk tid (22.40 svensk tid) och landar 2.25 svensk tid. Enda fördelen med att åka så här sent är att jag förhoppningsvis kommer att sova i stort sett hela resan. Men jag har beställt mat, så jag kan inte somna direkt.

Ha en bra dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar