onsdag 17 juli 2019

Saknar min blogg

Ser att det är lite mer än 11 månader sen jag skrev sista inlägget. Jag vet inte vad det var som fick mig att sluta skriva. Jag har inte mått så bra det senaste året, det måste ha något med det att göra. Men om 44 dagar åker jag tillbaka till mitt älskade Kreta. Kanske vore det bra att starta upp bloggen och skriveriet då igen? Trots att jag "verkar" dela med mig av allt så är jag en väldigt privat person. Så det finns så mycket som jag inte orkar eller vågar skriva om. Men kanske, om jag skriver om det jag kan, så kan jag börja må bättre? Skrev ju mer eller mindre varje dag i 10 år.

När pappa blev sjuk i början av 2013 så blev jag "förbjuden" att skriva om hur JAG mådde. Jag vet inte varför han var så insisterande på detta. Men jag ville ju skriva om hur jag mådde, utan att blanda in honom. Men jag fick inte. Och då försvann liksom bloggen. Sen dog han i maj 2013. Jag kom inte igång igen efter det. Jag hade ju massor som jag ville skriva om när han var sjuk, och sen när han dog. Men jag fick inte. Luften gick ur mig. Jag ville ju aldrig att han skulle må dåligt av att jag skrev, jag ville ju bara att jag skulle må bättre. Utan att utelämna honom. Men det "ströp" mig. Men jag tror att jag måste börja skriva igen. Om så bara som en dagbok, även om jag inte vill/kan/vågar skriva om det som verkligen berör mig. Finns det någon kvar som läser? Egentligen bryr jag mig inte. Jag skriver för mig själv, och visst, det hade varit trevligt om någon läste, men egentligen handlar det bara om att jag får ner ord på "pappret". En vacker dag kanske jag vill/orkar skriva om det som jag verkligen behöver skriva om. Häng med om ni vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar