tisdag 28 oktober 2008

Uppe tidigt

Idag var jag uppe tidigt igen, strax efter 4. Det var ingen av katterna som väckte mig, utan det förbannade kylskåpet... Men jag tycker att det är mysigt att vara uppe när alla andra sover, så här sitter jag med tända ljus i mina lyktor och har det bra. Nellie ligger på mina armar när jag skriver, vi har det mysigt.

Det var kul att komma till jobbet igår. Mycket att ta igen, massa småpill och större jobb. Igår fick jag många positiva kommentarer av kollegorna, "till och med" från några av killarna. Jag hade på mig byxor jag fått från Sara, och de satt som en smäck. Måste köpa en helfigurspegel så att jag kan beundra mig själv lite, har bara en hallspegel som går från midjan och upp.

Moppade till XV direkt efter jobbet och köpte pulver, men det blev ingen träning. Jag är fortfarande inte bra i halsen och har snuva, så jag väntar i några dagar till. Jag vill inte bli sjuk igen!! Jag köpte kokboken så nu kan jag börja planera för hur det skall bli när jag skall gå på halvfart i 3 veckor. Har ju mixtrat lite med receptdelen av XV:s sidor, och tycker att de är en katastrof. Jag har också kollat lite på motsvarande funktion på MåBra's sidor, och de funkar bättre, men där får man bara reda på kalorierna i en måltid, inte kolhydrat, protein och fett. Tills XV fixar sina sidor så får det bli en kombination av dessa 2. Lite jobbigt, men man behöver ju bara lägga in varje recept en gång.

Idag kanske jag skall träffa min styvmor igen, hon kunde inte komma och hälsa på igår eftersom hon inte fått tag på någon bil. Det var ju bara 4 veckor sedan jag såg henne, men jag har saknat henne. Jag får nog ta och ringa pappa en dag, han är alldeles ensam nere i Spanien. Mycket att fixa med båten innan han kommer den 17/11, men han har det nog lite tråkigt på kvällarna. Skall bli kul när han kommer hem också.

Går nog till jobbet snart (jag får ju lov att jobba över igen), för jag ligger lite efter då jag var borta en stor del förra veckan.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Så duktig du e!! Jag har gått 1 v på helfart..har gått ner 5 kg o e super nöjd med det
    Jag har en blogg på Aftonbladet: Fettkampen eller sök på Xtravaganza på nyckelord.Kunde vara kul om vi kunde peppa varandra.
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej Lena! Du gör rätt i att ta det lugnt! Se till att du blir helt frisk! Svar på din fråga gällande portionerna så äter jag 50gr protein vilket inte är mycket och så fyller jag halva kaffefatet med en mixad sallad som jag köpte färdig i påse + en liten skiva tomat och böngroddar. Böngroddar är jättebra och jag tror att det är bra för fett förbränningen:-). Den sista soppan känns onödig men då har jag tagit det choklad smak. Inte blandat så mycket vätska och druckit det som en gooo kopp varm choklad. Jag har inte gått upp i vikt sen igår men jag har gått ner 0,3:-)!

    Tipset gällande att börja med soppa till frukost fick jag av en dam som jag träffade under promenaden i lördags.

    SvaraRadera
  3. Vet inte om du sett det men jag har mailat recepten du bad om

    Ha de!

    /Katarina

    SvaraRadera