onsdag 19 november 2008

Delmål 8 uppnått!

Nu har jag passerat -25 även på min våg och fick fylla i det i listan till vänster :) 1,2 kg kvar till nästa delmål, som är halvvägs.

Lyckades somna på soffan igår (som vanligt), men vaknade inte runt midnatt som jag brukar, utan för en liten stund sedan (strax efter 4). Då är det ju ingen idé att gå och lägga mig i min säng, eftersom klockan ringer vid 5. Jag skall duscha snart, men det är fortfarande lite för tidigt för grannarna så jag roar mig med bloggen en stund.

Var uppe på Maxi igår och köpte mig ett par nya regnbyxor, gråa. Känner mig som en vandrande skogsbrand i tomteröda regnbyxor och mörkröd jacka, så jag blev väldigt glad när jag hittade dessa för bara 149 kr. Det är fortfarande lika kul att kunna handla bland vanliga storlekar. XL i och för sig, men vanliga storlekar. Undrar hur lång tid det kommer att ta för mig att vänja mig vid det?

Jag träffade min pappa igår för första gången på nästan 9 veckor. Eller drygt 15 kg sedan. Han ringde till jobbet strax före 9.45 så jag sa att han kunde komma och fika med oss. Jag fick en jättehård kram och han sa att jag var jättefin. Det kändes verkligen bra, eftersom pappa och jag har haft våra duster, speciellt om min vikt. Nu skall han vara hemma i ca 3 månader, så då kommer det ju att hända lite mer på den tiden. Fick också flera kommentarer av några av killarna på jobbet, att det verkligen syns osv. Kan man få för många positiva kommentarer? Vad händer sen när jag är klar och folk slutar med dem? Kommer jag att sakna dem? Jag som aldrig brukar få positiva kommentarer annars, bara negativa, är ju väldigt ovan vid detta, undrar vad som kommer att hända sen...

Oj, djupa tankar så här på morronen. Var tvungen att ta en paus i skrivandet eftersom jag plötsligt hade 2 katter mellan mig och tangentbordet. En på vardera armen, då går det inte att skriva nått. Men det är så gott när de kommer till mig att jag inte kan med att putta bort dem...

Skall till sjukgymnasten idag 7.30. Har inte varit så duktig på att göra mina övningar, dels har jag glömt bort dem och dels har jag haft för ont i ryggen/fötterna för att göra dem. Men trots detta så verkar min ischias bli bättre och bättre. Men inte ryggontet. Jag är ju helt sne i ryggen efter att ha burit allt tungt med höger arm sedan jag skadade min vänstra 1976. För att kompensera det tunga jag har burit så har jag lutat mig åt vänster och liksom tryckt ihop kotorna i ryggen. Hjälper inte ytterligare viktnedgång så får jag gå tillbaka till ortopeden jag var hos för ett tag sedan, och se till att få ryggen röntgad. Kanske finns det något man kan göra åt saken, fast jag är INTE pigg på att någon skall in och skära i min rygg. Enligt pappa läkaren så är det dock inte farligt... Skall han säga, kirurgen med kniven i högsta hugg....!

Nu är kl 5 och jag kan med att sätta på duschen. Jag önskar er alla en underbar dag!

6 kommentarer:

  1. Så härligt att du uppnått ett nytt delmål!! Stort grattis!!

    SvaraRadera
  2. Glöm inte alla positiva kommentarer om hur duktig du är som kan bibehålla din vikt ;-) för att inte tala om varje gång du köpt en snygg tröja eller byxa, nya skor osv. Som jag lagt märke till så är det de "smala" som får kommentarer om sina kläder och de är ju faktiskt mycket snyggare än XLNT kläderna.

    För mig går det kanonbra! Känns faktiskt lite konstigt på XV mötena för alla har ju haft sina dåliga dagar/veckor då de fuskat hit å dit å det går inge bra men jag har ju inte känt en enda på 11 v!!! Känns nästan lite jobbigt att berätta hur veckan gåt när jag aldrig har något att klaga på, fast samtidigt kanske det är positivt för gruppen å, vet inte!! Längtar tills jag ska väga mig nästa gång, börjar närma mig 90 strecket nu *glad*

    SvaraRadera
  3. Tack Jenny! (samma Jenny som förra kommentaren??)...

    Thean: Jag hoppas att folk får orsak att ge mig sådana kommentarer :)

    Jag har inte heller haft några problem vilket flera i min grupp har haft. Känns lite mysko faktiskt, när skall jag få problem? Nästan så att man går och väntar på det...

    SvaraRadera
  4. Passa på att suga åt dig alla kommentarer du får nu! Jag vet att man inte är van vid det men klappa dig själv på axeln lite då och då! Som Thean skriver så kommer det att fortsätta att hagla in "wow vilken babe", skulle vilja ha en sån kropp mm.
    Vissa klarar fullfarten galant och andra inte. jag vet inte vad det kan bero på eftersom man har så mycket stöd. En del kan vara att vi har bloggen.
    Sköt om dig Lena du är så duktig och grattis till ditt delmål!

    SvaraRadera
  5. Sara, jag tror att bloggen gör mycket, man kan ventilera och går inte och trycker ner. De i ens omgivning förstår inte vad man går igenom, vilken stor omställning det faktiskt är! Visst, de tycker att jag är duktig (och JA, jag suger åt mig), men de fattar ändå inte hur det känns. Det gör alla ni andra i samma sits. Tack snälla mamma för att du tjatade på mig ett bra tag innan jag började skriva blogg!!

    SvaraRadera
  6. STORT grattis! Superbra jobbat! Du är verkligen en förebild :)

    Många kramar från mig

    SvaraRadera