fredag 21 november 2008

I did it again....

Det är glashalt ute. Trots det så har jag än en gång gått hem från Xtravaganza... Helt galet!! Det tog 104 minuter, och då gick jag 10.866 steg. Det blir en låg hastighet av 104 steg/minut. Förra gången gick jag jättefort (det ösregnade) med 118 steg/minut. Det gick inte att gå fort idag, jag höll på att halka till flera gånger. Egentligen skulle jag inte gå hem... Gick de 2 hållplatserna för att ta min buss (stannar inte på varje hållplats). Var 10 min tidig och gick en till. Gick fram och tillbaka på hållplatsen i 10 minuter innan jag såg min buss svänga av till vänster ett par hundra meter ner. Jag hade glömt att min buss inte går på den vägen jag var! Kollade när andra bussar skulle gå till Mölndals Station, och det var ett tag kvar. Gick några hållplatser till och sen svängde jag av i Toltorpsdalen och tänkte ta bussen på Bifros. När jag kom fram så var jag 10 min tidig... Gick en hållplats till och ca 400 m före hållplatsen blir jag omkörd av bussen. Nu var jag trött så jag kollade när den andra linjen skulle gå, men det var 4 minuter efter min kupong skulle sluta gälla. Snåla jag sa "nej va fan" och så gick jag hela vägen hem. Puh. Nu är jag trött och drar mig tillbaka till soffan. Dessutom hade jag ju tränat i nästan en och en halv timme.... Tokiga jag!!

3 kommentarer:

  1. Mycket bra gjort!!!!Det ¨måste kännas härligt!!

    SvaraRadera
  2. Håller med dig! När jag gick till skolan idag halkade jag ett visst antal gånger. Mindre kul, men riktigt uppfriskande att gå ute nu när de blivit så kallt :)
    Puss och kram
    /emma.

    SvaraRadera
  3. Jenny: Ja, jag kan inte annat än säga att jag är nöjd när jag kommer hem. Men erkänn att det är ganska korkat när jag vet att jag så lätt får ont i mina fötter...

    Emmis: Det var jätteskönt ute, -2°C men på slutet gick jag med helt öppen jacka. Men katten vad jag frös när jag varit inne ett tag!

    SvaraRadera