lördag 22 november 2008

Nu är det gjort

Nu har jag städat hela lägenheten. Det var inte en dag för tidigt... Började känna av min kattallergi idag (äter tabletter för den) så det var dags att plocka fram Super 10, dammsugaren och skurhinken. Jag vet inte om någon är intresserad av hur det ser ut hemma hos mig, men det är så sällan det är helt städat hemma hos mig att jag passade på att ta "några" kort...

Vardagsrummet, med en pall för Cornelia så hon kommer upp i soffan.

Min stora fina TV och en liten del av min 30 m² stora altan.

Mitt "kontor". Också med en pall för Cornelia så hon kommer upp på ställningen och sedan bordet där deras vattenskål står.

"Kontoret" med mitt stora härliga skrivbord.

Min hall.

Jag har inget stort kök, inte ens plats för ett köksbord.

På andra sidan "ön" står köksbordet (i vardagsrummet).

Sovrummet. Under täcket ligger 2 vettskrämda katter, de hatar dammsugaren. Här står Cornelias sista pall. Stackarn har artros i bakbenen och kan inte hoppa upp längre.

Taget precis innanför ytterdörren. Sovrummet och köket till vänster, toa och kontor till höger.

Toan, med tvättmaskin och torktumlare.
Jag tycker att jag bor jättefint. Nära till jobbet och det är ett mycket lungt område. Här blir jag tills det blir dags för hemmet :)
Nu skall jag slappa resten av dagen, lösa korsord och kolla på TV. Hoppas ni har haft en skön lördag!

9 kommentarer:

  1. Hej Lena! Var du på X i fredags? Tror jag såg dej! Var där för att handla min veckobuffe.... iaf...hur går det för dej? Jag hade pajat knäet, så nu banne mej måste jag lägga på ett kol.

    SvaraRadera
  2. Vilken fin lägenhet du har och vad fint du har det!

    SvaraRadera
  3. Sara. Tack så mycket! Eftersom det inte är så här städat särskilt ofta så tänkte jag passa på att föreviga det... :)

    SvaraRadera
  4. Mysig lägenhet tjejen :-) Var bor du om man får fråga? Har en "svägerska" i Bergsjön ja. Älskar att se hur andra har det i sina hem, tack för titten.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Thean: Jag bor i ett område som heter Eklanda som ligger precis på stadsgränsen mellan Mölndal och Göteborg (Västra Frölunda). Det är ett ganska stort område med villor, parhus och lägenheter där inga hus är högre än 3 våningar. Lite Bullerby-känsla över området.

    SvaraRadera
  6. Västra rölunda har jag varit, besökte även Frölunda Torg. Är ju Frölundahockeyfan så jag var tvungen att åka dit *ler* sen åkte vi ju förbi Frölunda när vi åkte tilöl Askim och badade. Får se när vi åker ner nästa gång!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Då får du komma och hälsa på mig! Jag bor ca 10 min med bil från Frölunda Torg.

    SvaraRadera
  8. Du ser ut att ha en jättehärlig lägenhet =) Är det en hyresrätt eller bostadsrätt? =)

    SvaraRadera
  9. Bollen: Det är en hyresrätt med (tycker jag) väldigt hög hyra (nästan 7.000 kr/mån). Men jag stortrivs, speciellt på sommaren när jag kan ha altandörrarna öppna (fast nu har ju Nellie börjat rymma igen så det får vi fixa till nästa år).

    SvaraRadera