lördag 29 november 2008

Resten av helgen är min!

Nu har svågern hämtat Vincent och jag har äntligen kunnat stänga av TV:n...! Den har varit på sedan 7.30 då han kom och jag vet inte hur många avsnitt av Musses Klubbhus, Små Einsteins och Lazytown vi har sett. Jag har suttit i soffan och löst korsord, men sett och hört det mesta.

Cornelia är livrädd för Vincent, så hon gömde sig bakom skärmen på datorn.

Vincent tog ett icke smickrande kort på mig.

Vincents pappa skickade inte med pålägg, så det blev bara macka till mellis.

Nellie tyckte om att leka med Vincent.
Nu tänkte jag ta en moppetur till Överskottsbolaget, bara för att komma ut ur lägenheten. Skall kolla om de har billiga blockljus, för jag gör av med en massa såna. Skall också kolla om de har några billiga kläder. Börjar "växa ur" mina byxor i storlek 50 nu, skall se vad de har för 48:or.
Jag lagade lunch till Vincent, det blev inget avancerat, bara köttbullar och makaroner. Men det var första gången jag kom i direkt kontakt med mat på 15 veckor. Det gick bra. Var inte alls sugen på att hugga in. Längtar efter en god sallad dock, och fisk. Jag som egentligen aldrig har varit så förtjust i fisk längtar verkligen efter det nu. Det skall bli mumsigt om en vecka när jag får börja äta. Jag skall skriva in en massa recept idag och i morgon så att jag har massor att välja mellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar