måndag 1 december 2008

Grillen inköpt!

Igår var jag och handlade en massa mat, det var mycket att stoppa i frysen (grönsaker, kyckling, lax, torsk, räkor, crabsticks bl.a.) och stapelvaror som jag inte hade tidigare. Blev hämtad av Marita, eftersom pappa stod och målade syrrans nya sovrum. Vi gick också in på MediaMarkt och köpte grillen jag skulle få av dem i halvvägspresent. Just den grillen jag hade valt ut hade givetvis utgått, så det fick bli "storasyster" istället. Lite dyrare (kostade 870 istället för 590 kr) men det var OK sa Marita. Det skall bli så spännande att testa den! Titta vad snygg den är:

Innan jag gick och handlade igår så planerade jag hela första veckans mat, så att jag visste vad jag skulle handla. Det var inte lätt att tänka så i förväg, men jag antar att det blir lättare med tiden när jag vet vilka av mina recept som är goda och funkar.

Resten av dagen gjorde jag inte så mycket, löste en massa korsord och gick och småplockade lite i röran här. Nu händer det saker varenda kväll, det gillar jag egentligen inte... Vill bara vara hemma när jag inte är på jobbet, men ibland kommer såna där veckor när varenda kväll är upptagen. Idag är det möte på XV, i morgon kommer en firma som kanske skall börja städa här (tredje och sista försöket), på onsdag kommer en tjej i min gamla kör som jag har lämnat över kassörskapet till, hon har glömt hur man gör, på torsdag kommer mamma och sen är jag faktiskt ledig på fredag kväll! Puh! Nej det är jag inte alls! Då skall jag träna.

Dum som jag var så röjde jag inte färdigt här igår, så det får jag göra ikväll efter mötet. När städfirman kommer i morron kan det ju inte se för jäkligt ut... Då vågar de kanske inte försöka städa här. Denna gången har jag specificerat mina krav innan de börjar (de gjorde jag i och för sig med de andra också) och berättat vad de första 2 gjorde för fel, men de verkar intresserade ändå. Betalar man så mycket pengar så är väl det minsta man kan önska att man får det som man vill och inte behöver gå och städa efter städfirman efteråt...

Jag har varit verkligen lat med promenerandet denna helgen, och inte blev det någon träning i fredags heller (huvudvärk). Måste skärpa mig denna veckan. Men när skall jag hinna promenera? Kanske i morron efter städfirman varit här, de kommer ju redan kl 17, och så lång tid kan det väl inte ta.

PS. Ser nu att kollegan Malin har lagt upp lite nya bilder på halsband. Jag har ju köpt 3 uppsättningar (halsband + armband) av henne. Detta har jag visat tidigare, men jag har också köpt detta och detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar