fredag 5 december 2008

Sista dagen

Idag är sista dagen med endast pulver. Dag 114. I morgon blir det pulver till frukost, hackat ägg, lite kesella och stenbitsrom inrullat i salladsblad till mellanmål. 50 g kyckling och sallad till lunch. Pulver till mellanmål. Middag likadan som lunchen och sedan pulver till kvällsmat. Hur kattsingen skall jag orka få i mig allt? Hade tänkt att åka till stan och handla lite och sedan hälsa på syrran i hennes nya lägenhet, men det hinner jag ju inte. Måste vara hemma och äta hela dan!! Tar det alltså lungt i helgen och försöker vänja mig vid det nya. Får se hur många dagar jag kör upptrappning; boken säger 7 dagar, men på mitt XV säger de att 3-4 dagar räcker.

Mamma var här igår, och vi tog massa löjliga bilder. Dels med bara mig och tomteluvan (se ny profilbild på bloggen) och dels bilder på mig och katterna. Jag har 2 katter som inte vill bli burna. Vi tog bilder när jag höll båda. Det var inte lätt, de var som hala ålar i min famn. Mamma fick med sig bilderna hem, och nu skall jag fjäska lite med henne så att hon gör ett roligt collage av dem. Det blir nog ett bra julkort. Jag lägger upp resultatet här sedan. Här kommer ett "smakprov" på de knasiga bilderna vi tog. Katterna var inte sammarbetsvilliga!!


Börjar ju 7 idag, och skall iväg till XV direkt när jag slutar för att väga mig och träna. Min våg hade fina siffror idag; 88,8 kg, d.v.s.
-28,7 sedan starten. Kommer troligen att hamna precis under -30 på XV:s våg. Det blir det resultatet det blir, inget att hetsa upp sig för.

I morgon efter frukostpulvringen skall jag gå till Maxi och handla massa frukt, grönsaker, ägg och fläskfilé. Allt som inte var färskvaror handlade jag ju redan i söndags. Å vad jag längtar efter att få testa min nya grill och efter att få laga mat! Jag har i och för sig ett väldigt litet kök, men det känns som om jag knappt varit där de senaste 4 månaderna. Jag har ju bara gått in där för att blanda pulver, hämta vatten eller ge katterna mat. Skall bli kul att stå där med puttrande grytor och skapa något gott. Det är lustigt, jag är INTE typen som gillar/kan laga mat, men jag ser verkligen fram emot att få experimentera. Mysko.

6 kommentarer:

  1. Vilka jättesöta och fina katter du har! Jag har också katt, en grå perser som också har sina egenheter =) Men det är ju sånt som gör dem roliga! Lycka till med matlagningen

    SvaraRadera
  2. Tack Sofia, inte för att man ser så mycket av dem på denna bilden :)

    Det blir ingen avancerad matlagning i början, inga kryddor och så, men jag ser verkligen fram emot grillad kyckling i morron!

    SvaraRadera
  3. men guuud vilka härliga katter.. ser ut som riktiga kelgrisar.. så söt du är i tomte mössa :)

    SvaraRadera
  4. Tack Sara, de är keliga när de själva vill... Fast som du kan se så gillar de inte att bli upplyfta :)

    SvaraRadera
  5. Åh, vilka fina katter =)) Skulle också vilja ha en katt, en norsk skogskatt. Men än så länge får det räcka med min vilda hundvalp =) Lycka till med maten imorgon, förstår att du verkligen ser fram emot det.

    SvaraRadera
  6. Tack Malin! Har haft en norsk skogskatt (eller rättare sagt en blandning mellan en norsk skogskatt och en vanlig bondkatt), men jag fick bara ha henne i 3 månader innan hon blev överkörd. Därför är jag extra nervös när Nellie rymmer... De är gamla så jag får väl inte ha dem så många år till (12 och 14 år är de), men jag skall njuta av dem så länge det går!

    SvaraRadera