måndag 5 januari 2009

Jag kommer ihåg...

... från förra pulverperioden att det dag 4-5 kändes som om jag sprungit en mil, d.v.s. jag hade träningsverk. Där är jag nu. Säkert har min "träningsverk" också att göra med att jag var ute och gick igår för första gången sedan Annandagen, men det kommer nog också från att jag starta med pulver igen. Ganska gott att "känna igen sig" även om jag tror att jag mådde som sämst dag 4 förra gången, denna gången var det dag 3. Idag mår jag toppen dock.

Somnade på soffan igår... fullt påklädd och med TV:n på vid ca 23. Vaknade kl 5. Av någon konstig anledning gick jag då upp och tog på mig pyamasen. Hade jag tänkt gå och lägga mig i sängen? Kanske. Men så fastnade jag vid datorn igen :) Nu har jag i alla fall klätt på mig riktiga kläder och skall snart gå iväg till Xtravaganza och köpa pulver. Jag skall också ställa alla intressanta frågor som har uppkommit ur kommentarerna i mina 2 sista inlägg. Återkommer med rapport.

Idag är det -7°C men jag skall i alla fall försöka gå en bit av vägen till XV. Vill inte gå hela eftersom jag fortfarande inte är frisk och min hosta låter inte så kul. Riktig hacke-hosta. Måste också komma ihåg att handla tandkräm på vägen, det går åt väldigt mycket när man går på pulver. Då borstar jag 5 ggr om dagen... och inte ens det hjälper mot den äckliga smaken och pälsen på tänderna.

Uppdatering 1: Vid närmare eftertanke och kontroll av min termometer i sovrummet, som visar -14°C, så tar jag bussen... Termometern i datorn verkar ha fått fnatt (se tidigare inlägg).
Uppdatering 2: Häromdagen skrev jag att min vecko-gadget visade vecka 0. Det var nog inget konstigt med det, nu visar den vecka 1, fast det är vecka 2. Den som gjort gadgeten har helt klart inte räknat med att vecka 1 kan börja i december...

4 kommentarer:

  1. Ska också till XV idag :)
    Vilka soppor tycker du bäst om?

    kram från mig

    SvaraRadera
  2. Hej!
    jo men jag är ju ett levande bevis på att det funkar i alla fall trots att jag äter "vanlig" mat - men 20 gram kolhydrater om dagen är väldigt väldigt lite... Men det är möjligt att du är "ännu mer" i den fasen än vad jag är... Med det menar jag att jag hamnade inte på den allra mörkaste delen på teststickan (på min är där 4 olika steg och jag hamnde på steg 3). Men jag är ändå nöjd med det eftersom jag går ner i vikt ändå men kanske inte lika snabbt och jag tror aldrig att jag skulle klara att bara äta flytande som du. Jag beundrar dig verkligen! =)

    SvaraRadera
  3. Här är oxå -14 grader!! Brr.. Men har varit lite slapp ett par dagar och måste gå ut nu, fick precis på mig termobyxorna! :) Hur går det nu när du började på helfart igen, är det inte jobbigt? Jag önskar jag orkade ta bara pulver ett par veckor och sätta lite fart på förbränningen igen! Fortsatt lycka till! Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Soulsister: Köper alltid:
    7 persika
    6 choklad toffe
    6 vanilj
    1 jordgubb
    1 blåbär
    Persika dricker jag alltid till frukost. Toffen dricker jag alltid varm. Vaniljen har jag alltid kanel och/eller kardemumma i. Blåbär och jordgubb tar jag när man dricker pulver någon annanstans än hemma, eller när jag skall dela en påse i två portioner.

    Emma: Bra att det funkar för dig, det borde ju gå snabbare i ketonfasen för dig också, som det gör för oss. När jag kissar på stickan blir den mörklila. Det motsvarar enligt graderingen på burken att jag har 150 mg/dl ketoner i urinen eller mer. Högst på skalan alltså.

    Jenny: Nu går det bra. I lördags var det skit. Men det berodde ju dels på helfarten och att jag inte var i ketonfasen än, och dels på att jag (osmart nog) började med detta mitt i en kraftig förkylning. Nu mår jag toppen!!

    SvaraRadera