måndag 26 januari 2009

Mitt framtidskontrakt

Idag på sista mötet med 26-veckors kursen skulle vi ha med oss ett framtidskontrakt som vi skrivit. Jag har haft det i bakhuvudet hela dagen, och skrev ner det på 3 minuter. Så här skrev jag:

FRAMTIDSKONTRAKT
*
Jag, Lena, skall leva så här från och med idag 090126
och hela min framtid:
*
Jag skall fortsätta att promenera, simma och gå på gym
så mycket min kropp klarar av.
Jag skall motionera minst 5 ggr per vecka.
*
Jag skall äta nyttig mat och försöka lära mig tycka
om flera grönsaker.
*
Jag skall unna mig något gott ibland så att jag inte
tröttnar på att äta hälsosamt.
*
Jag skall äta frukost, lunch, middag & 3 mellanmål
varje dag.
*
Jag SKA bli bättre på att lyssna på
mental träning.
*
Jag skall göra något jag njuter av varje dag även
om det är att göra ingenting (vettigt).
*
Jag skall inte variera mer i vikt än 3 kg från
min målvikt (när jag väl nått den).
*
Jag skal ALDRIG tillåta mig att bli så stor igen!
*


Jag tycker det blev ganska bra. Eller rättare sagt, jag blev väldigt nöjd.

Provtagningen gick bra, får svar i morgon eftermiddag! Tack för alla lyckönskningar. För flera år sedan gick jag hos distriktssköterskan på vårdcentralen för att försöka gå ner i vikt. Det gick inte så bra. När jag var klar med proverna så kollade jag om hon var ledig, så jag gick in för att "visa upp mig". Det var kul :) Jag gav henne adressen hit så hon kunde få läsa vad det var jag sysslade med, berättade också lite.

Tog en halvtimmes ledigt idag och gick från jobbet till Xtravaganza. Det tog 76 minuter med en medelhastighet av (trumvirvel) 122 steg/minut. Jag har ju promenerat från XV och hem några gånger och då har det tagit 95-120 minuter. Jag hoppas verkligen att fötterna kan fortsätta att visa sig från sin snälla sida :)

Tyvärr så fanns det inga Lifetimeklasser på tisdagar, som jag hade velat ha. Det fick bli onsdagar med start 4 februari och sedan varannan vecka. Det är ju en av de dagarna jag simmar, men om jag inte har något annat den veckan så kan jag ju simma på torsdagen istället.

11 kommentarer:

  1. Bra kontrakt! O modigt att offentliggöra det här :)
    Tummen upp från mig!

    SvaraRadera
  2. Håller med Soulsister, kanonbra kontrakt och realistiskt var det också =) Roligt att du gick visade upp dig. Kramar

    SvaraRadera
  3. Hemskt när det blir sådär i tvättstugan, men jag har faktiskt egen tvättmaskin och torktumlare också,men brukar undvika det då allt går så mycket fortare nere i tvättstugan när man har flera maskiner samtidigt=)

    Fan vilket bra kontrakt du skrivit Lena, jag blev inspirerad av att läsa det!=) Fortsätt i din takt, du är stark!=)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Kanonbra ju =) Imponerad av den takt du går i när du ute och går! Fortsätt så. Kramar

    SvaraRadera
  5. Soulsister: Tackar (som jag skrev på msn...)!

    Malin: Vad glad jag blir. Man undrar ju vad man skall skriva... Kram

    Anna: Vad kul att jag kan inspirera någon. Det gör mig så oerhört glad. Kram

    Malin igen: Men jag kommer inte så långt, har så jäkla korta ben!! Min steglängd är bara 56 cm (kanske några cm längre nu). Kram

    SvaraRadera
  6. Skit bra kontrakt!
    Nu kan till och med jag skicka det till dig lite då och då som en liten påminnelse:-)!
    Vad synd att du det inte fanns någon träff på onsdagar!

    SvaraRadera
  7. JÄTTE JÄTTEBRA!! :-)
    Det här fixar vi galant...
    Tack för dina ord.
    kram

    SvaraRadera
  8. Sara: Jag tycker att ett framtidskontrakt är något man skall titta på varje dag, läsa och göra till en mantra nästan. Jag kan inte riktigt förstå varför man skall stoppa det i ett kuvert och få tillbaka det om 7 månader... Jag kommer nog att skriva ut mitt och sätta upp någonstans. Kram

    Linda: Japp, klart vi fixar dett!! Kram

    SvaraRadera
  9. Gulle dig!
    Fan vikken kämparglöd du har!
    Jag har sagt det förr, jag säger det igen; Fan vad du impar på mig!
    Hejja! Hejja! Hejjaaa!!!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Jag skall göra något jag njuter av varje dag även
    om det är att göra ingenting (vettigt).

    Detta är min favorit! =) Det roligt att du ville lägga ut kontraktet här.

    SvaraRadera
  11. Anna: Det är konstigt, jag känner mig inte som en kämpe. Det bara rullar på utan mycket ansträngning... Men tack för hejjandet!! Kram

    Sofia: Ja, visst är den bra? Orsaken till att jag skrev den är att jag brukar ibland (på helgerna) inte göra något speciellt (surfa, kolla på TV, lösa korsord osv) och sedan drabbas av dåligt samvete för att jag inte gjort något konstruktivt. Varför inte då njuta av det istället? Varför ha dåligt samvete för att man tar det lugnt? Kram

    SvaraRadera