torsdag 1 januari 2009

Trött och uttråkad

Känns lite skit att jag mår dåligt av förkylningen, när jag vet att jag kommer att må dåligt om ett par dagar när jag går in i ketonfasen. Kommer de att ta ut varandra, kommer jag att bli frisk innan dess eller kommer jag att må dubbel-skit? Eller också har kroppen kanske vant sig och jag känner inte att jag går in i ketonfasen... Den som lever får se.

Idag har jag legat/suttit i soffan hela dagen. Ibland har jag sovit, ibland har jag kollat på TV och så har jag löst lite korsord. Jag har ont i huvudet och känner mig allmänt mossig (ja mamma, värre än vanligt!). Fy vad jag hatar att må skit, jag blir så himla uttråkad!! Inga bra korsord har jag hemma heller, om det finns några korsordsgudar så borde nästa nummer av min favvotidning komma i morron, men den är säkert försenad pga helgerna. Blä.

Jag har ju Windows Vista, och i sidopanelen har jag en gadget som spelar en fin truddelutt och markerar när jag får nya gmail. Den har slutat funka, så jag kan inte från soffan höra när jag får mail (eller från skrivbordet heller), utan jag måste öppna Internet Explorer. Jag älskar när den plingar till, för det betyder oftast att någon har lämnat en kommentar. Nu är jag så nyfiken att jag måste gå in hit och sätta på skärmen och kolla varje gång jag går på toa (och ja, det måste jag ofta). Undrar varför den har slutat funka... Någon annan med samma gadget som har samma problem?

Annars har första dagen med pulver gått bra, är aldrig hungrig när jag mår dåligt, så det kanske hjälper. Ha en trevlig kväll alla. Får se om jag kan sova i natt, har ju sovit i småsnuttar hela dagen.

Förresten, om ni vill se snygga fyrverkeribilder av en skitbra fotograf, kolla in Eva Blixmans blogg.

2 kommentarer:

  1. Hoppas du snart mår bättre och det mestadels är förkylningen som spökar. Jag har varit sjuk från och till hela julen, men det var lite förväntat också.

    SvaraRadera
  2. Åh tack!! :o))
    Vad glad jag blir att du gillar mina fyrverkeribilder.

    Ha en fin dag! :o)
    /Eva

    SvaraRadera