måndag 28 september 2009

IKEA x 2

Godmorgon! Klockan är 5.23 och det är måndag morgon. Jag är nyduschad, och inte bara det, vattenlåset i duschen är rengjort också. Hade en liten mindre översvämning i badrummet när jag duschat klart, så det var bara att ta tag i den obehagliga uppgiften. Det är en av nackdelarna med att bo själv, man kan inte lasta över sånt på någon annan...

Igår morse hade jag lite planer om att ta mig till bokmässan, men precis som alla andra år så blev det inte av. Istället satte jag mig på moppen och åkte ner till IKEA. Där köpte jag EN av tallrikarna i den serie jag ville ha, så att jag skulle kunna testa om den passade i mikron och diskmaskinen. Det gjorde den! Skrev i statusraden på Facebook att jag hade moppat ner och att det funkade och att jag nu bara väntade på att hitta någon som kunde köra mig dit så jag kunde handla resten av servisen. Jenny C var online och tyckte att en tur till IKEA kunde vara trevligt. Strax därpå kom hon och hämtade mig och så bar det av ner till Kållered igen.

Här är servisen. Köpte 3 uppsättningar av den vita och 3 av den mörkgråa.


När jag kom hem var det dags att ta itu med tvätt och annat helggöra. På eftermiddagen stekte jag mina biffar med soltorkade tomater, 7 portioner bidde det. Gott att ha i frysen. Medans jag stekte biffarna hade jag DVD:n med Mamma Mia på. Älskar den filmen, speciellt musiken. Bra att ha en film på där man inte måste sitta ner och kolla hela tiden, det räcker om man lyssnar. Jag kan vrida TV:n så att jag ser den i köket, men oftast står man ju med ryggen mot. Det är något speciellt med ABBA:s musik, men jag var ju också tonåring på 70-talet.

Idag skall jag ÄNTLIGEN gå på våtvästen igen. Örat är bra till 99 %, så nu jäklar. Å vad jag har längtat efter att få köra våtväst igen!! I morgon börjar stegtävlingen, så nu skall vi röra på fläsket! Jag känner mig alldeles försoffad efter de senaste 3 veckorna, med öronproblem och skitont i fötterna så har det inte blivit mycket röra på mig alls. Men nu jäklar skall det bli andra bullar!! Våtväst måndag och onsdag. Simning lördag och/eller söndag. Promenader övriga dagar. Inte långa 2-timmarspromenader varje gång, men lite röra på mig i alla fall. Skall inte gå ut för hårt, för jag vet var det slutar då...

Jag la upp 4 separata auktioner på mina Gustavsbergs-koppar igår. En av dem har ett bud på 1 kr, de andra har inga bud. Men de är ju lång tid kvar! En person hade 2 separata auktioner på en kopp som gick ut i lördags och de slutade på otroliga 510 resp 360 kr!! Tänk om man kan få hälften av det så är ju nya servisen betald! Nu får ni hålla tummarna!!

Ute vräker regnet ner och det KÄNNS verkligen som måndagsmorgon... Önskar er alla en trevlig dag!

7 kommentarer:

  1. Godmorgon! Va fin din nya servis är, jättefin! Håller tummarna för att tradera auktionerna bringar in massor av kosing :)
    Lycka till på våtvästen idag. Själv "går jag av" min helg idag och är helt slut.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Godmorgon! Jättefin servis du köpte!
    Det var nog tur att du inte gick till bokmässan för det är alltid hur mycket folk som helst där på söndagsförmiddagen, tja- hela dagen eg med tanke på att du inte är så förtjust i stora folksamlingar.
    Idag är det en riktig måndagsmorgon och jag hoppas att veckan kommer springa förbi jättefort :-) Kram

    SvaraRadera
  3. Apropå vattenlåset så kan du inte heller bli irriterad för att ingen annan gör det ;)

    SvaraRadera
  4. Servicen ser verklig fin ut på bilden. Va´roligt att du fick hem den så smärtfritt!
    Vi ska också påbörja stegtävling men vår börjar inte förrän den 1/10. Vi ska gå till Berlin ;-)
    Lycka till nu med stegen!

    SvaraRadera
  5. Ser att auktionerna har påbörjats, det kommer nog att gå bra! Hoppas våtvästen gått bra idag!

    SvaraRadera
  6. Gillar verkligen din nya servis. Framför allt är jag lycklig att inte behöva äta på dina stengodstallrikar. Jag har så ont av ljudet då besticken skrapar på stengods.Ryser i hela kroppen:-)

    SvaraRadera
  7. Katarina: Hoppas också att auktionera går bra. Det har börjat röra lite på sig, men det är ju många dagar kvar!
    Ta det nu lugnt när du är ledig och ta inte ut dig helt!! Kramar

    Jenny: Tackar! Jag hade nog fått lite panik när det var så mycket folk, gillar inte det alls. Men nån gång i livet SKALL jag gå på bokmässan! Lite skämmigt är det allt när man som jag älskar böcker och bor i Göteborg...

    Kicki: Ha! Nej, det har du alldeles rätt i.

    Angela: Är du med i Expressens stegtävling? Förra året var vi med i Expressens och Korpens stegtävling, i år har de delat på sig och kör nästan samtidigt...

    Emma: Tittar man på de andra auktionerna med porslin ur Berså-serien blir man paff över hur mycket pengar vissa av dem ger. Hoppas...

    Mamma: Du får komma hit och proväta på den en dag. Trivs väldigt bra med den!

    SvaraRadera