lördag 19 september 2009

Lite sena i starten...

Godmorgon! Igår tog jag ledigt ett par timmar från jobbet, så jag slutade redan kl 13. Jag hade moppen med mig så jag stack iväg till favorit-fiskbilen och köpte massa räkor och deras gudomligt livsfarliga aioli. Inga nyttigheter i den aiolin inte, men å vad god den är! Åkte hem och började städa. Pappa & Marita kom förbi för att hämta den sista posten och pappas mp3-spelare som jag hade testat. De "bestämde" att de skulle stanna en dryg timme, för de var lite tidiga till de goda vännerna de skulle besöka. Får vi det? sa de och jag sa Nej... Va? Jo, jag behöver min egentid, sa jag, och så håller jag på och städar och skall snart dammsuga... Vi sätter oss på altanen, sa de, låtsas inte om oss... Hm. Pappa frågade om spelaren och Marita läste högt ur något nummer av Amelia. När jag var klar med dammsugningen satte jag mig på altanen med dem, lika bra att umgås de sista minutrarna. De sticker ju tillbaka till båten i Grekland på måndag. Med då följer Maritas 88-åriga mamma som skall segla med dem i 2 månader. Snacka om krutkärring!!

De gick och jag fick min ensamtid med min nya korsordstidning i solen på altanen. Ulrika kom vid 17.30-tiden. Det var kul att äntligen ses. Vi gick in till min lägenhet och hon fick den "stora rundturen". Vi bestämde nästan direkt att vi skulle ta och åka till IKEA. Hon hade med sig en lååång shoppinglista med saker hon skulle ha, fast inget av det var till henne själv. Jag handlade bara lite; några fina glasburkar att ha teer i, några plastburkar att frysa in mat i och lite annat smått. Klarade mig på 350 kr i alla fall :)

Väl hemma igen så tog vi fram räkorna, tände levande ljus, värmde bröd i ugnen och satte oss ner för att äta.

Ulrika. Visst ser det gott ut?

Mums!!

Ulrika med en färdig räkmacka. 2 var blev det, resten av räkorna åts bara som de var. Vi smällde i oss nästan 1 kg, det var bara några förskrämda räkor kvar i botten av skålen när vi la av.


Vi fick dock god hjälp av Smilla. Hon satt på bänken och stirrade på oss tills jag gav henne första biten. Sen blev hon som tokig. Höll jag upp en bit räka så slängde hon ut tassen och satte klorna i min hand och drog handen närmare sin mun. Sen fick hon slicka på mina räkiga fingrar och hon bet mig hela tiden, hon trodde väl att mina fingrar var räkor... Jag hade dock trott att hon skulle sitta I räkskålen, så att hon satt på bänken var bänken var bättre än vad jag vågade tro.

Mätta i maggen satte vi oss för att kolla på del 3 av Paul McKenna's "Hypnosbanta med Paul McKenna", men jag höll på att somna trots att jag inte hade sett avsnittet innan. När det var klart så bäddade jag för oss båda, sen kollade vi på slutet av Dirty Dancing. Den har man ju aldrig sett förut.... :) Vi somnade gott (i alla fall jag) vid 23.30 och jag sov "ända" till 4.15. Då smög jag ut i vardagsrummet och hämtade datorn och surfade lite innan jag la mig ner och sov en timme till.

Vi hade väl i första skedet tänkt åka härifrån redan vid 6-tiden, men nu är klockan 7.10 och Ulrika har precis duschat, jag har inte klätt på mig än. Frukost är inte intagen, så vi åker när vi åker. Hoppas jag hittar massa roligt i Ullared. Återkommer med rapport!!
Ha en skön lördag!!/div>

6 kommentarer:

  1. Vad roligt det låter :) Mycket roligare än min helg med näsan i böckerna. Ha det så kul i Ullared idag! Kram

    SvaraRadera
  2. Väntar med spännig på att få höra om dina inköp bilder önskas!!!

    SvaraRadera
  3. Låter som att ni har hur trevligt som helst! Mån tro ni gottar er i Ullared, vill se massor av bilder på dina inköp!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Väntar på din dagliga uppdatering :) Är så nyfiken på hur ni hade det igår! Hoppas ni fyndade och hade supertrevligt! Kram Åsa i Norrköping

    SvaraRadera
  5. Malin: Usch, skulle aldrig orka plugga... inte min grej. Kul hade vi och fattig är jag nu trallala... Kram

    Sandra: Bilder är publicerade :)

    Katarina: Japp, det var kul, men alldeles för mycket folk för min smak. Måste ha varit någon typ av rekord igår... Kollade på deras blogg och de skrev just igår om hur mycket folk det var och att man inte skall ta sovmorgon som vi gjorde! Kram

    Åsa: Nu är det publicerat :) Kram

    SvaraRadera
  6. Kul att ni gjorde så många fynd! Kul! jag skulle också vilja bo nära Ullared..Kram och ha en härlig söndag!/Åsa i Norrköping

    SvaraRadera